Na poškodenom moste pri malej železničnej stanici sa rozbehli stavebné práce súvisiace s vybudovaním nového 36 metrov dlhého a 8 metrov širokého oceľového promenádneho mosta.
Po prevzatí staveniska začal zhotoviteľ so sondovaním, vytyčovaním inžinierskych sietí a pripravuje sa na prekládku elektrického kábla. V týchto dňoch sa zároveň z mosta demontuje staré zábradlie. V mesiaci september by sa malo pristúpiť k búracím prácam starého nevyhovujúceho mosta.
Spolu so zhotoviteľom chce mesto Banská Bystrica požiadať cestujúcich, peších a cyklistov, aby rešpektovali, že cez most už nie je možné prechádzať na druhú stranu. Ide totiž o aktívne stavenisko, kde hrozí riziko úrazu, most je pre verejnosť uzatvorený.
Obchádzková trasa pre cestujúcich, peších a cyklistov vedie v smere od malej železničnej stanice chodníkom popri Hrone na Ul. 9. mája, k podchodom na Štefánikovom nábreží, s možnosťou pokračovania na Kapitulskú ulicu.
Cestujúci, peší a cyklisti prichádzajúci z Námestia SNP Národnou ulicou môžu prejsť napr. Štefánikovým nábrežím popred ZUŠ J. Cikkera. Podchodom a cez most na Ul. 9. mája sa dostanú k malej železničnej stanici. Za obmedzenia sa banskobystrická samospráva ospravedlňuje a žiada občanov o trpezlivosť.
Mesto získalo na rekonštrukciu mosta pri malej železničnej stanici nenávratný finančný príspevok z európskych fondov vo výške cca 1,2 milióna eur. Oceľový most bude po rekonštrukcii dlhý 38 metrov a široký 8 metrov.
Kvôli požiadavke Slovenského vodohospodárskeho podniku bude mať nový tvar, aby jeho konštrukcia nezachytávala nánosy a naplaveniny pri prípadných záplavách a vysokej hladine Hrona.
Napriek tomu, že nový most bude slúžiť chodcom a cyklistom, projektoval sa s nosnosťou pre automobily, aby ho mohli v prípade mimoriadnych situácií využiť záchranné zložky.
Zdroj: (tom) a mesto BB, Foto: ilustračné