Po bystrickej A-TOUR skrachovala aj bratislavská cestovka BEST CHOICE

SPRÁVY
0 /

Zdá sa, že prelom júla a augusta 2013 je doslova pohromou pre slovenské cestovky a ich klientov. V poslednom týždni po pondelkovom úpadku bystrickej cestovky A-TOUR v piatok skončila aj bratislavská CK BEST CHOICE.

zapad slnka na moriPodľa informácií z portálu CK BEST CHOICE dôvodom úpadku je druhotná platobná neschopnosť. Cestovka je pre takýto prípad poistená v poisťovni Kooperativa „Sme nútení ako CK BEST CHOICE oznámiť úpadok  a tak koniec činnosti ku dňu 2. augusta 2013. Naša cestovná kancelária má uzatvorené povinné zmluvné poistenie zájazdu pre prípad úpadku v poisťovni KOOPERATIVA, Vienna Insurance Group a to v rozsahu 2 500 000 eur,“ uvádza sa vo vyhlásení .

Za úpadkom CK BEST CHOICE by mal byť kontinuálne klesajúci dopyt o zájazdy do ťažiskových destinácií v posledných sezónach, čo cestovka pripisuje  negatívnemu politickej situácii v záujmových krajinách. Ďalšou príčinou by mal byť nezdravý vývoj konkurenčného prostredia na poli pasívneho cestovného ruchu v SR.

CK BEST CHOICE pôsobila na slovenskom trhu od roku 2005. Pre tisícky svojich klientov  obstarávala zájazdy do Egypta, Tuniska a Turecka. Ročne jej služby využili tisíce dovolenkárov. „Aj napriek značným investíciám, inováciám a opatreniam za ostatné obdobie sa nám úpadok odvrátiť nepodarilo,“ píše cestovka na svojom webe.

Podľa klientov bratislavská CK do poslednej chvíle predávala zájazdy hoci už dávno vedela, že nie sú kryté platbami zahraničným partnerom. V egyptskej Burghade zostalo v sobotu na letisku 32 dovolenkárov, ktorých už nevpustili do lietala, hoci oni si za letenky zaplatili, ale BEST CHOICE neodviedla peniaze leteckej spoločnosti. Teraz musia klienti aj s deťmi čakať v náhradnom hotelovom zariadení na vyriešenie ich odvozu domov, čo už bude zrejme úlohou poisťovne, ale zatiaľ nevedia, kedy…

V prípade bystrickej A-TOUR mala táto cestovka v čase vyhlásenia úpadku v Bulharsku 88 klientov, ktorých prevoz do vlasti musela zabezpečiť poisťovňa Allianz autobusom, hoci mali zaplatenú cestu lietadlom. Pre krátkosť času už nešlo vybaviť letenky. V stredu  sa po 20-hodinovej ceste vrátili domov a náhradu škody si budú uplatňovať cez poisťovňu. Tých klientov, čo si zaplatili dovolenku a ešte nevycestovali, by malo byť 130.

Pre dovolenkárov je dôležité vedieť dopredu, či príslušná cestovná kancelária alebo agentúra je poistená proti úpadku a za akých podmienok. Taká je realita všedného dňa na Slovensku. Aby  sa nestalo, že v zahraničí sa zrazu o nich nebude mať kto postarať  a všetko si budú musieť zariaďovať dodatočne sami.

Zdroj: Bystricoviny.sk