Krátko po nástupe Mariana Kotlebu do funkcie banskobystrického župana ovládli jeho ľudia z ĽSNS okrem Úradu BBSK aj vedenie Banskobystrickej regionálnej správy ciest (BBRSC a.s.). Zdá sa, že to s presadzovaním vlastnej straníckej politiky cez orgány nášho kraja myslia vážne.
Keď odbočíte z R1 popri nadjazde smerom na Rooseveltovu nemocnicu a Podlavice, na križovatke s hlavnou cestou po pravej ruke neminiete betónovú zárubnú stenu, odborne označenú číslom II/578. Patrí BBSK a cez BBRSC a.s. slúži okrem iného na prenájom reklamných plôch. Nachádza sa tu 5 billboardov, z toho tri so zeleným rámom sú označené číslami a logom euroAWK, na dvoch neoznačených billboardoch ešte visí reklama ĽSNS.
Bystricoviny sa opýtali hovorcu BBSK Miroslava Beličku, ktorý je zároveň členom predstavenstva BBRSC, a.s., komu prenajíma kraj ako vlastník tejto nehnuteľnosti 5 billboardových plôch. Prišla nasledujúca odpoveď:
„Vami spomínané billboardové plochy majú v prenájme spoločnosti euroAWK, s.r.o.(3ks) a AURA, s.r.o.(2ks).
Na webe www.bbrsc.sk sa v časti „Register zmlúv“ nachádza čerstvá nájomná zmluva z 9.júna 2014 o prenájme zárubnej steny pre 3 kusy reklamných zariadení euroAWK s.r.o. Bratislava od 1.3. 2014 do 28.2.2015 za 1.101,60 €/rok. V nej figuruje ako vlastník steny BBSK zastúpený predsedom Marianom Kotlebom a poverenie pre výkon správy má BBRSC a.s. v zastúpení Rastislav Schlosár (predseda predstavenstva) a Martin Beluský (podpredseda predstavenstva).
Webové informácie hovoria aj o ďalších dvoch ošumelých reklamných plochách na zárubnej stene, ktorá je v majetku BBSK. Billboardy sú bez akéhokoľvek označenia a ich obsahom je politická propagácia ĽSNS pred voľbami do europarlamentu, ktoré boli 24.mája 2014. Nachádza sa tam prbvý záznam, že plochu pre uvedené dva informačné nosiče si dňa 13.mája (pred eurovoľbami) prenajala banskobystrická spoločnosť AURA s.r.o. od 1.3. 2014 do 28.2.2015 za 734,40 €/rok.
Zaujímavé je, že BBRSC a.s po eurovoľbách dňa 29.mája odkúpila predmetné dva informačné nosiče-billboardy od živnostnícky Martiny Pikulovej z Mediax Banská Bystrica za 400 €. Logicky vyvstáva otázka, načo sú Banskobystrickej regionálnej správe ciest dva billboardy, keď BBSK ich už prenajíma ako reklamnú plochu? Navyše na nich stále visí politická reklama strany, ktorej lídrom je župan Kotleba.
Po škandáloch s vydávaním mesačníka „Náš kraj“ a podobnej tlačoviny „Bystrický kraj“ za krajské peniaze by krajské vedenie mali vysvetliť daňovým poplatníkom, kam plynú ich dane, ktorými prispievajú aj na chod Úradu BBSK. Aby sa náhodou nestalo, že nejaká strana si z toho urobí vlastnú politickú reklamu. Na to je citlivá aj nezávislá organizácia Transparency International Slovensko, ktorú sme požiadali o stanovisko k spôsobu vedenia politickej reklamy v našom kraji.
Autor: (tom)