Začal posledný rok aktuálneho volebného obdobia komunálnych politikov, ktorí budú v novembri skladať občanom účty zo svojej štvorročnej práce. Podľa banskobystrického primátora je hlavnou stratégiou rozvoja mesta cestovný ruch.
Ľubomír Motyčka, uznávaný odborník a dlhoročný vydavateľ časopisu „Cestovateľ“, o cestovnom ruchu v našom meste pre náš portál povedal:
„Bez produktu niet úspešného turizmu. Netreba snívať a načahovať ruky za miliónmi. Teba pomenovať čo máme, využiť a nájsť svoje kamene do základov turizmu tak, aby nebola len strecha… Problémom Banskej Bystrice je stále to, že budovu nestaviame od základov. Chceme mať krásnu ligotavú strechu, ktorú vidieť. Strecha na koloch však môže byť nakoniec len šopa. Základy sa budujú v drobnej a každodennej, neraz únavnej a azda aj nudnej práci, ale inak to nejde.“
Zmyslom cestovného ruchu presadzovaného mestom a financovaného z peňazí daňových poplatníkov by malo byť prednostné rozvíjanie aktivít a služieb, ktoré zvýšia atraktívnosť Banskej Bystrice pre návštevníkov mesta, no zároveň budú užitočné aj pre jeho občanov.
Mesto pod Urpínom sa malo stať miestom oddychu pre dovolenkárov pôsobiacich v okolitých strediskách cestovného ruchu. Miestom, kam sa chodí za kultúrou, nákupmi, dobrým jedlo a zážitkom. Zároveň by Banská Bystrica mala mať natoľko ujasnený a definovaný produkt cestovného ruchu, aby aj ona samostatne bola lákadlom a dôvodom pre návštevu a pobyt. Správnou tvorbou produktov môže mnohým svojim občanom poskytnúť nové možnosti sebarealizácie a živobytia.
Faktom je, že vzniklo oddelenie cestovného ruchu na mestskom úrade, súkromná marketingová firma VISIT BB s.r.o. s 30-percentnou spoluúčasťou mesta a spoločnosť Oblastná organizácia cestovného ruchu Stredné Slovensko s vkladom mesta. To sú však len nástroje, stále chýba zmysluplná stratégia, podľa ktorej by sa pri rozvoji cestovného ruchu v najbližších rokoch malo postupovať.
Ľubomír Motyčka, ktorý je za mesto členom dozornej rady VISIT BB s.r.o., na poslednej komisii pre cestovný ruch upozornil poslancov, že v rade sa stretli iba raz v roku 2012. To nie je dobrá vizitka o kontrolnej činnosti vo firme, ktorá má na starosti propagáciu mesta Banská Bystrica. K nej okrem iného patrí aj videoprezentácia, ktorú sme pre zaujímavosť porovnali s Bratislavou a Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch…
Na najbližšom mestskom zastupiteľstve, ktoré by sa malo prioritne zaoberať návrhom rozpočtu mesta na tento rok, sa poslanci zrejme nevyhnú diskusii o cestovnom ruchu a verejných financiách, ktoré sa naň vyčlenia. Súdiac podľa predbežných informácií o plátaní rozpočtovej diery možno predpokladať, že ich bude menej, ako doposiaľ.
Znamená to, že väčšia zodpovednosť za rozvíjanie cestovného ruchu zrejme prejde na profesionálne organizácie založené mestom. Keď pomlčíme o eurofondoch, dokážu to aj bez väčšej finančnej podpory mesta?
Zdroj: Bystricoviny.sk