Pravicový kandidát na banskobystrického župana prišiel s volebnou novinkou, ktorú nazval „Župkarta“. Zľavy z nej plynúce pre držiteľov, ktorými majú byť všetci obyvatelia kraja, vraj zaplatia poskytovatelia zlacnených tovarov a služieb…
Asi poznáte heslo: „Čo vám môžem sľúbiť ja, to vám nikto nesplní.“ U politika a ekonóma Ľudovíta Kaníka sme si pred novembrovými regionálnymi voľbami už zvykli, že občas nehovorí pravdu a ľuďom dáva populistické sľuby, ktoré objektívne nedokáže splniť.
Zdá sa, že jedným z nich je aj jeho zatiaľ posledný „volebný trhák“ župná zľavová karta- ŽUPKARTA. Túto „jedinečnú“ novinku, ktorá zatiaľ funguje len v menších komunitách, chce Kaník uviesť do života hneď po svojom zvolení za župana. Župkartu rozdá bezplatne každému obyvateľovi Banskobystrického kraja. Mimochodom podľa posledného sčítania ľudu Štatistickým úradom SR v roku2011trvalo žije v našom regióne660.563obyvateľov.
Podľa Kaníka hlavnou myšlienkou župkarty je pomôcť občanovi konkrétnym skutkom v praktickom živote a umožniť mu čerpanie výhod zo samotnej existencie samosprávneho kraja.A to tým, že jej držiteľ získa zaujímavú zľavu u mnohých spoločností poskytujúcich občanom tovary a služby každodennej potreby.„Dostane zľavy na cestovné, potraviny, lieky v lekárňach, permanentky na vleky a lanovky, vstupy do aquaparkov, na kúpaliská, kultúrne podujatia a mnoho ďalších možností,“ píše sa v popise župkarty.
Získať ju môžete jednoducho: „Na župkartu bude mať nárok každý občan, ktorý má trvalé bydlisko v BBSK. Je to jediná podmienka na jej získanie. Ak vyplníte jednoduchý dotazník na letáku alebo na stránke www.zupkarta.sk, dostanete župkartu poštou bez akýchkoľvek poplatkov, ak sa Ľudo Kaník stane županom vo voľbách 9. novembra 2013!“
Partnermi Kaníkovho projektu ŽUPKARTA majú byť dopravcovia SAD, siete obchodov s potravinami,lekárne, vleky a lanovky vo veľkých skicentrách, aquaparky a kúpaliská, organizátori kultúrnych podujatí a ďalší poskytovatelia zliav v kraji. V prípade cestovného by výška zľavy nemala byť menej ako 10%!
„Nový župan“ tvrdí, že náklady na poskytnuté zľavy budú znášať samotné firmy, pre ktoré to vraj bude výborný spôsob propagácie a vyjdenie v ústrety miestnemu zákazníkovi.Doslova píše: „Ľudo Kaník ako kandidát na banskobystrického župana už dohodol s kľúčovými poskytovateľmi zliav ich zapojenie sa do tohto projektu!“
Na skúšku sme oslovili najväčšieho autobusového dopravcu v Banskobystrickom kraji SAD Zvolen a.s., ktorý vykonáva pre BBSK pravidelnú prímestskú dopravu na takmer 70% územia regiónu. O župkartevo firme ešte nepočuli, ani s nimi nikto nehovoril o zapojení sa do projektu poskytovania zliav na cestovnom, tobôž nie na ich vlastné náklady!
Dopravca v zmysle zákona o cestnej doprave a na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme poskytuje BBSK služby prímestskej autobusovej dopravy za pevne dohodnuté tarify, hradené z rozpočtu regionálnej samosprávy. Pokiaľ by župan chcel poskytovať zľavy na dohodnutom cestovnom, musí rozdiel oproti dohodnutým tarifám uhradiť dopravcovi formou dotácie z rozpočtu, teda žiadnym sponzorovaním zo strany firmy. Nehovoriac o tom, že takmer všetky samosprávy majú dnes problém uhrádzať dopravcom objednané kilometre.
Ďalších „kľúčových“ partnerov Kaníkovho projektu ŽUPKARTA sme už radšej nehľadali. Vyzerá to tak, že veľa ich zrejme nebude, ak vôbec…
Zdroj: Bystricoviny.sk