Banskobystrický primátor reaguje na vlaňajší pokles turistov

SPRÁVY
12 /

Zverejnené výsledky Štatistického úradu SR o návštevnosti Banskobystrického samosprávneho kraja a jednotlivých okresov turistami za rok 2012 priniesli nepríjemné prekvapenie pre Banskú Bystricu. Hoci v okolitých okresoch zaznamenali výraznejší  nárast návštevníkov s prenocovaním, v našom okrese to bolo o takmer tisícku menej, ako v roku 2011.

bb1Primátor Peter Gogola, ktorého víziou je rozvoj cestovného ruchu v meste pod Urpínom, to nevníma dramaticky. Pre agentúru SITA uviedol: Rozvoj cestovného ruchu je beh na dlhé trate. Ak dlho upadal, za dva roky sa to nedá zvrátiť. Naša Oblastná organizácia cestovného ruchu Stredné Slovensko vznikla minulý rok v marci. Prvýkrát sa prezentovala na veľtrhu cestovného ruchu tohto roku v januári. Nie je možné domnievať sa, že to prinesie okamžitý efekt. To je, ako keby ste zasadili jabloň a o dva týždne chceli zavárať jablkový kompót.

Podľa primátora mesto podporuje rôzne podujatia, čo sa odrazilo na zvýšenom počte jednodňových návštevníkov, ktorí však vo zverejnených štatistických údajoch nefigurujú. Cieľom OOCR Stredné Slovensko je zvýšenie návštevnosti okresov Banská Bystrica a Zvolen aj s prenocovaním turistov. Tá sa mala v priebehu roka zvýšiť minimálne o 5 percent.

Podľa údajov ŠÚ SR okres Zvolen vlani navštívilo 66.209 návštevníkov, o je o 4,9 percenta viac, ako v roku 2011 (+3.075). V okrese Banská Bystrica využilo vlani služby ubytovacích zariadení 84.344 návštevníkov, čo je o takmer 1 percento menej, ako v roku 2011 (-831). Najväčší nárast návštevníkov o 15.349 zaznamenal okres Brezno. Celkovo počas minulého roka ubytovali v našom kraji 401.869 návštev­níkov, čo je nárast o 9,5 percenta (+35.000).  

V Banskej Bystrici kvôli rozvoju cestovného ruchu a budovaniu značky mesta vznikla aj agentúrna spoločnosť VISIT BB s.r.o. s 30-percentným podielom samosprávy. Jej riaditeľ Roman Neradný pre agentúra SITA povedal: „Dlhodobé podceňovanie významu investícií do cestovného ruchu má za následok nedostatočné propagovanie mesta na Slovensku a v zahraničí. Napriek súčasným výsledkom nás teší záujem novinárov o problematiku cestovného ruchu. Potešilo by nás, keby za výsledkami nehľadali len negatíva a senzáciu, ale keby svoj záujem pretavili aj do propagácie mesta, jeho atraktivít a podujatí, ktoré sme na tento rok pripravili.“

Primátor Peter Gogola k propagácii cestovného ruchu v našom meste využíva aj stretnutia so zahraničnými veľvyslancami. Naposledy po rokovaní s venezuelským veľvyslancom vyhlásil: „Myslím si, že najmä vzájomná akademická spolupráca a výmena skúseností v oblasti cestovného ruchu by boli veľkým prínosom pre obe krajiny.“

Odborníci na cestovný ruch si myslia, že pokiaľ to vedenie mesta pod Urpínom so zvýšením návštevnosti turistami aj s prenocovaním naozaj myslí vážne, v prvom rade by banskobystrická samospráva mala mať schválenú stratégiu rozvoja cestovného ruchu a postupovať podľa tohto profesionálne pripraveného „cestovného poriadku“. Faktom však je, že na stratégiu mesta márne čakáme už tretí rok…

Zdroj: Bystricoviny.sk