Je smutné, ak prvý muž mesta si ani po dvoch rokoch nevšimne, ako v skutočnosti funguje 80-tisícové mesto. Ešte smutnejšie je, že tým mestom je Banská Bystrica.
Áno, hovoríme o banskobystrickom primátorovi. Citujúc primátora my, partička lúzrov, ktorí v živote nič nedokázali, píšuc demagogické dristy za peniaze kohosi, kto sa spoza rohu pochechtáva, sami si lajkujúc a pod rôznymi nickmi komentujúc jeho prešľapy.
Podľa primátora sme asi idioti, keď tvrdíme, že podpora cestovného ruchu súvisí so zlým stavom ciest, čo je vraj demagógia, ktorú zožerie len duševný maloroľník. Iba preto, že neustále upozorňujeme na obrovské množstvo výtlkov na cestách v meste, ktoré aj na jar znepríjemňujú život nielen motorizovaným Bystričanom, ale aj návštevníkom mesta? Iba môžeme zopakovať, že takto veru v Banskej Bystrici ani ten cestovný ruch nevybudujeme, pán primátor!
Faktom je, že z banskobystrického primátora máme čoraz viac dojem, akoby si z mesta spolu so svojimi priateľmi urobil marketingovú firmu. VISIT BB robí marketing z cestovného ruchu, on ho zasa vyrába zo samosprávy. Ako bubeník si možno myslí, že mesto je rocková kapela, ktorá zahrá čokoľvek, čo chcú ľudia počuť, len nech to znie ako bystrická hymna.
Chápeme, že takmer denne pripomínať primátorovi na verejnosti, čo sú jeho základné povinnosti, keď on to vidí inak, musí byť pre neho frustrujúce. Ale čo s tými Bystričanmi, ktorí už toho majú po dvoch rokoch v tomto meste plné zuby? Nevieme, či sú ich stovky alebo tisíce, koľko je sklamaných a koľko naštvaných, ale vo vzduchu priam cítiť, že po poslednej zime vládne v Banskej Bystrici blbá nálada. Prečo asi?
Primátor si zrejme myslí, že otvorení kritici jeho štýlu riadenia mesta sú nepriatelia, ktorí mu chcú škodiť. Nuž pravdupovediac nám je ukradnuté, čo si on myslí o nás. Nie sme priatelia preto, lebo jeho výkon funkcie štatutára Banskej Bystrice je podľa nás neprofesionálny. Za dva roky sa takmer nič nenaučil a ani si to neuvedomuje. Miesto toho akoby mu do hlavy stúpla falošná sláva a opäť si trúfa vyhrať budúcoročné komunálne voľby, aj keď víťazná loď z roku 2010 už dávno narazila na plytčinu a postupne ju opúšťajú jeho najbližší…
Nechceme nad primátorom predčasne lámať palicu. Dokonca si stále myslíme, že to nie je zlý človek a má dobré úmysly, ibaže aj tie dokážu za istých okolností dláždiť cestu do pekla. Ešte má pred sebou takmer dva roky, ale už to s ním viditeľne ide z kopca. Nezachráni to žiadny osobný marketing, ani nová bystrická hymna. Treba sa nám poobzerať po dôstojnej náhrade, ktorá nielenže dokáže vyhrať voľby, ale konečne profesionálne a s prehľadom riadiť toto mesto, držiac pritom dané slovo. Bystričania si to už naozaj zaslúžia!
Zdroj: Miro Toman

















