Bystricoviny najčítanejšie v Banskej Bystrici!

TÉMA TÝŽDŇA
22 /

Čo znamená hviezda v logu Bystricovín? Na otázky viacerých čitateľov i podpichovanie neprajníkov reaguje redaktor Ján Fujdiar. Logo vzniklo v roku 2009 a jeho tvorcami sú Tomáš Minárik a Roman Staroň.

Logotyp Bystricoviny.sk sa skladá z troch základných prvkov. Prvým je tvar hviezdy, z ktorého je oddelená pravá časť, symbolizujúca písmeno „B“. „Táto časť je okrem fyzického oddelenia od tvaru hviezdy, farebne zvýraznená. Samotná väčšia časť hviezdy je v podstate len grafickým doplnením písmena „B“, hoci aj tu existuje určitá analógia, veď vo hviezdach je sústredená väčšina pozorovateľnej hmoty vesmíru, na Bystricoviny.sk najviac informácií o dianí v Banskej Bystrici,“ hovorí autor a redaktor Tomáš Minárik.

bystricovinylogo

Objavili sa aj poznámky neprajníkov, že hviezda pripomína tú komunistickú:Nemá to absolútne nič s komunizmom, odmietame všetky zločinecké ideológie. Hviezda vznikla vlastne náhodou. Vedeli sme, že chceme mať v logu písmeno „B“, názov „Banská Bystrica“ má až dve. Navrhli sme ho hranaté, aby bolo výnimočné. Ľavá časť loga sa nám však zdala veľmi otvorená, tak ho kolega Tomáš Minárik dotvoril na hviezdu a manažmentu sa to páčilo, a tak to ostalo. Preto je pravá časť hviezdy s písmenom „B“ oddelená a farebne zvýraznená. Vtedy nás ani len nenapadlo, že by hviezda mohla v niekom evokovať komunizmus. Hviezdy majú predsa v logách tisícky firiem, záujmových a športových klubov. Je tím NHL Dallas Stars komunistický? Považujem to za trápne. Nech si kritici vymyslia niečo lepšie,“ hovorí jeden z tvorcov loga a redaktor portálu Roman Staroň.

dsc00154

Logo pokrstil v roku 2009 symbolicky vodou z Hrona na jednej z banskobystrických ulíc herec Dušan Cinkota (asistovala mu fotografka Petra Pajtášová)

Druhým prvkom je silueta mesta Banská Bystrica v pozadí logotypu. Tvoria ju najznámejšie historické budovy v meste – Kostol Nanebovzatia Panny Márie, mestský hrad Barbakan a Stará radnica, Hodinová veža a Katedrálny Chrám sv. Františka Xaverského. „Komunisti by si dali do loga toľko kresťanských symbolov asi ťažko,“ reaguje na margo planých rečí Roman Staroň.

Tretiu časť tvorí samotný názov internetového portálu Bystricoviny.sk, ktorý je farebne odlíšený a nad ním je umiestnený slogan: Banská Bystrica on-line.

Logo, podobne ako celý portál Bystricoviny.sk, je červeno – biele, miestami doplnené šedou. „Červená a biela sú farby Banskej Bystrice. Ak aj toto niekomu vadí a chce túto červenú spájať s komunizmom, mal by sa nechať vyšetriť psychiatrovi,“ reaguje Roman Staroň. „Pravdepodobne by niekto chcel, aby sme mali stránku modrú, alebo zelenú, ale to nie sú farby Bystrice a my sme banskobystrický portál. V súčasnosti pripravujeme katalóg firiem, ktorý bude „do modra“. Snáď tým už prestanú hlúpe reči, hoci my sa nad tým a nad anonymnými vydavateľmi primitívnych letáčikov len smejeme. Naši redaktori sú mladí ľudia s vekovým priemerom do 30 rokov, žiadni komunisti. Starším redaktorom je len Miro Toman, ktorý bol v minulosti jedným z popredných predstaviteľov Demokratickej strany,“ dopĺňa šéfredaktor Peter Pavlík. „My sa snažíme prinášať objektívne informácie, stáť na strane občanov. Dôležité je, že nejdeme s hlavným spravodajským prúdom, ale tvoríme vlastné spravodajstvo. Nepreberáme spravodajstvo z agentúr, to si môžu Bystričania prečítať úplne všade. My chceme byť originálni, nerozdeľujeme modrú, červenú, zelenú, ani žltú. V podstate sme alternatívou ku ostatným médiám. Súdiac podľa návštevnosti, lepšou ako tá mainstreamová. Nech si informáciu ľudia prečítajú u nás, potom aj inde. A nech si utvoria vlastný názor, na ktorý nájdu viac ako jeden „správny“ názor a pohľad. Jediný povolený názor – to tu bolo práve za komunizmu, to odmietame. Bystricoviny sú aj služba občanom, veď kde inde sa dozviete také podrobné spravodajstvo ako u nás? Navyše úplne zadarmo, ak si kúpite noviny, musíte za ne každý deň zaplatiť.“

navstevnost-marec

Bystricoviny.sk sa stávajú čoraz obľúbenejším portálom. Aktuálna návštevnosť prekračuje 40 000 noviny-aprilnávštevníkov, v mesiaci marec si na našu stránku kliklo 43 582 ľudí.

Tlačená plnofarebná verzia – časopis Bystricoviny v náklade 35 000 kusov, ktorú občania Banskej Bystrice dostanú zdarma do schránok už tento týždeň sa dostane k 80 000 Bystričanom. Spolu s viac ako 40 000 návštevníkmi webstránky sa Bystricoviny.sk stali najsledovanejším médiom v Banskej Bystrici a okolí. Osobitne si vážime Banskobystričanov, ktorí náš web čítajú zo zahraničia, kde študujú, či pracujú. Sme radi, že im tam môžeme ukázať, čo sa deje u nás doma,“ dodáva na záver šéfredaktor Peter Pavlík.

V aktuálnom čísle novín sa dozviete aj množstvo zaujímavostí, ktoré ste na internete zatiaľ nenašli. Časopis v elektronickej podobe zverejníme o týždeň, aby si ich mohli prelistovať aj čitatelia v zahraničí, prípadne čitatelia, ku ktorým sa časopis nedostal. Časopis je distribuovaný postupne, ale v prípade, že sa do vašej schránky nedostane do konca mesiaca apríl, napíšte nám prosím na casopis@bystricoviny.sk a uveďte ulicu, na ktorej ste časopis nedostali. Pomôžete nám a každú ulicu preveríme a budeme reklamovať u distribútora, ktorým je Slovenská pošta, a.s..

Časopis dodávame zdarma aj do podnikov, barov a reštaurácií, s ktorými spolupracujeme. Ak ste majiteľom podniku a máte záujem ponúknuť vašim zákazníkom ku káve, pivu, či k obedu zaujímavé čítanie o Banskej Bystrici, napíšte na casopis@bystricoviny.sk a uveďte vaše kontaktné údaje.

Zdroj: Bystricoviny.sk (Ján Fujdiar), foto: archív Bystricoviny.sk