Mr. Google Gogola odštartoval agresívnu billboardovú kampaň

SPRÁVY
21 660 38 0 /

peter gogola a miroslav rybar (1)

Do redakcie sme dostali viacero mailov od našich čitateľov, v ktorých reagujete na pomerne agresívny začiatok volebnej kampane súčasného primátora Petra Gogolu. Ide o billboardy,  ktoré sa od 1.októbra objavili v meste spolu s ďalšími kandidátmi na primátora a poslancov mestského zastupiteľstva

Zatiaľ ide iba o prezentačnú kampaň kandidátov, keďže oficiálna volebná kampaň začína  17 dní pred termínom komunálnych volieb a končí 48 hodín pred samotným dňom volieb . Ten je stanovený na 15.novembra. Objednávatelia billboardových plôch chcú však maximálne využiť ich prenájom, ktorý je z praktických dôvodov ich majiteľmi určený na celé dva mesiace.

Kým ostatní kandidáti sa prezentujú v pozitívnom duchu, čo je z hľadiska politického marketingu štandardné, súčasný primátor uchádzajúci sa o opäť o hlasy voličov aj v týchto voľbách zvolil nezvyčajne útočný a negativistický štýl.

Vypožičal  si logo svetoznámej spoločnosti Google s prešmyčkou na Gogola. Nad tým sa pozastavil aj jeden z našich čitateľov, či náhodou nejde o zneužitie značky  populárneho internetového prehliadača. To je však vec pre právnikov, rovnako ako použitie výrezu fotografie jeho protikandidáta s čudnou grafikou a nabádanie na voľbu Gogolu.

Billboardový „Mr. Google Gogola“ prvoplánovo útočí na mestských poslancov Smeru otázkou, kto zablokuje ich údajné „čachre“. Následne sa pýta nezávislého Jána Noska, či to urobí on. Pritom ironicky naráža na jeho podporu zo strany SMER, zámerne však nespomínajúc Noskových ďalších podporovateľov zo strán SDKÚ-DS, SNS  či osobností tohto mesta, ktoré sa postavili za Noska a nie za Gogolu.

Od primátora končiaceho svoje štvorročné funkčné obdobie by sa skôr očakávalo zhodnotenie doterajšej práce pre občanov a nejaká vízia do budúcnosti. Analytici a odborníci na reklamu sa prikláňajú k názoru, že takto konajú osamelí frustrovaní politici pod tlakom. Vyvolávanie podobných billboardových vojen sa však zvykne obrátiť proti ich osnovateľom.

Útočiť na väčšinových  opozičných poslancov, vďaka ktorým mohol tento primátor presadzovať aj svoj volebný program, hoci oficiálne ho podporovala iba Banskobystrická alternatíva, môže byť v konečnom dôsledku kontraproduktívne. Nehovoriac o nepodloženom útoku na svojho nezávislého protikandidáta iba za politickú podporu, ktorú Peter Gogola mal pred štyrmi rokmi, ale ju definitívne stratil.

Zaznievajú hlasy o tom, že nemusí ísť o slobodný prejav vôle súčasného primátora, ktorému bol takýto štýl politiky doposiaľ cudzí, ale cez neho komunikuje niekto v pozadí. V tejto súvislosti sa spomína prednosta mestského úradu Miroslav Rybár, ktorému primátor okrem riadenia úradu  de facto prenechal aj výrazný vplyv na ekonomiku mesta. Bol to práve podnikateľ Rybár, ktorý Gogolovi viedol pred štyrmi rokmi úspešnú kampaň. Voči nemu  primátor podľa vlastných slov dodnes cíti  „absolútnu dôveru“…

Tak či onak, volebná kampaň v Banskej Bystrici začala zostra. Prekvapujúco ju však v agresívnom duchu odštartoval kandidát, od ktorého sa to vonkoncom neočakávalo.  Uvidíme, čo bude nasledovať a čo všetko nás ešte môže prekvapiť.

Autor: (tom), Foto: redakčné

Reklama

Majosport