Zložitá administratíva pri vybavovaní praxe je pre študentov minulosťou. Fakultná nemocnica s poliklinikou F. D. Roosevelta v Banskej Bystrici ako prvá nemocnica na Slovensku spúšťa online systém prihlasovania na prax pre študentov medicíny.
Nová webová aplikácia prináša zásadné zjednodušenie, prehľadnosť a úsporu času – ako pre študentov, tak aj pre nemocnicu. Rooseveltova nemocnica organizuje klinickú prax študentov pregraduálneho štúdia lekárskych i nelekárskych študijných programov. Ročne absolvuje prax v nemocnici okolo 3500 študentov, z nich je približne 500 medikov.

Papierovanie nahradí online aplikácia
Doterajší proces prihlasovania na prax bol zložitý, administratívne náročný a zdĺhavý. Študenti museli absolvovať množstvo telefonátov, e-mailovej komunikácie s referátom vzdelávania či klinickým pracoviskom.
Celý proces trval aj viac než mesiac a vyžadoval osobné doručenie a podpis množstva dokumentov. Nová aplikácia vznikla ako reakcia na potrebu zefektívniť komunikáciu, odbúrať administratívu a šetriť čas aj životné prostredie.

Prax vybavená za dva týždne aj spätná väzba pre nemocnicu
Študent sa prihlási cez web prax.fnspfdr.sk, kde vyplní údaje, priloží potvrdenie o štúdiu a uvedie preferovaný termín praxe. Systém automaticky odošle žiadosť vedúcemu klinického pracoviska, ktorý ju elektronicky schváli. O výsledku je študent okamžite informovaný e-mailom. Kde už len záväzne jedným klikom potvrdí termín a doplní potrebné súhlasy. Celý proces prebehne online – rýchlo, prehľadne a bez papiera, dokonca aj z mobilu.
Dôležitou súčasťou, je vyplnenie očakávaní pri registrácii, a záverečné hodnotenie praxe študentom po jej skončení.
„Názor študentov nás zaujíma, pretože našim cieľom je zlepšovať podmienky pre praxujúcich medikov. Do budúcna plánujeme rozšíriť online systém prihlasovania aj pre študentov ošetrovateľstva,“
uvádza riaditeľka nemocnice Ing. Miriam Lapuníková, MBA.

Miriam Lapuníková
Výhody
- Skrátenie procesu prihlásenia z viac ako mesiaca na menej ako dva týždne.
- Úsporu približne 5000 listov papiera ročne.
- Prehľad o všetkých študentských praxiach v jednom systéme.
- Zefektívnenie práce referátu externého vzdelávania.
- Spokojnejších študentov a lepšiu komunikáciu s fakultami.
- Posilnenie imidžu nemocnice ako modernej a flexibilnej inštitúcie.

„O pár rokov nás čaká rozsiahla digitalizácia procesov v novej nemocnici. Avšak skvalitňovanie a zefektívňovanie našich služieb elektronizáciou vnímame ako prioritu dlhodobo. Uvedomujeme si, že súčasný štandard akejkoľvek registrácie je dnes už inde ako kedysi a študentom chceme okrem zjednodušenia prihlásenia, vyslať aj signál, že sme moderné zdravotnícke zariadenie otvorené inováciám a pripravené na zmeny,“
dodáva Lapuníková.

Zdroj: Ružena Maťašeje, Foto: ilustračné



















