Polícia upozorňuje vodičov na uzavretý horský priechod Kremnické Bane

SPRÁVY
0 /

Ešte 31. júla silné búrky a lokálna povodeň poškodili kritický úsek cesty I/65 v úseku Kremnických Baní natoľko, že jazda po nej je nebezpečná. Polícia tu do odvolania uzavrela dopravu a vodiči musia použiť obchádzky.

Uzavretá cesta a obchádzky

Hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Banskej Bystrici Mária Faltániová v tejto súvislosti informuje o aktuálnej dopravnej situácii:

„Upozorňujeme všetkých vodičov, že horský priechod je do odvolania úplne uzatvorený.  Obchádzka je možná cez mesto Kremnica a obec Krahule, ale len pre vozidlá do 3,5 tony a do výšky 3,4 metra, pričom časť úseku obchádzky je riadená svetelným signalizačným zariadením, kde sa zdržíte približne 15 minút. Dopravná polícia v Žiari nad Hronom žiada všetkých vodičov, aby sa pokiaľ je to možné, uvedenému úseku vyhli a použili náhradnú trasu cez Handlovú alebo horský priechod Šturec pri Banskej Bystrici.“

Uzavretie cesty na hlavnom ťahu z Kremnice na Martin spôsobuje problémy nielen vodičom, ale aj obyvateľom dotknutých obcí, cez ktoré vedie obchádzka. Starosta Krahúl Miroslav Schwarz uvádza: „Už v prvých dňoch po spustení obojsmernej prevádzky sa objavili na ceste poškodenia a začali sa robiť výtlky. Súčasťou rozpočtu na opravu cesty I/65 by preto mali byť aj mimorozpočtové náklady na rekonštrukciu tejto cesty. Zvýšenou dopravou veľmi trpia obyvatelia našej obce.“

Obchádzku cez Krahule riadi semafor. Vodiči musia často čakať v dlhých radoch a niektorí nerešpektujú dopravné značenie. To spôsobuje problémy a zvyšuje nervozitu. Vynútenou zmenou dopravy trpí aj mesto Kremnica.

Riešenie havarijného stavu na I/65

Primátor Kremnice Alexander Ferenčík v súvislosti s aktuálnou situáciou na ceste I/65 pri Kremnických Baniach vyhlásil na území mesta mimoriadnu situáciu.

„Po zasadnutí krízového štábu by sa mala urýchliť aj samotná rekonštrukciu cesty. Na základe vyjadrení Slovenskej správy ciest by sa mali práce začať bezodkladne.“

Generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Roman Žembera vysvetľuje:

„Pôvodne boli na rekonštrukciu tohto úseku plánované náklady vo výške 20 miliónov eur. Až po prehodnotení projektantom budeme vedieť, či nám to cenu navýši. Pravdepodobne áno, ale nemalo by to byť horibilné.“

Odhad je 1,5 milióna eur. Jedným z hlavných ukazovateľov pri výbere zhotoviteľa bude podľa jeho slov aj rýchlosť výstavby. Dopravoprojekt do pôvodného projektu rekonštrukcie cesty, ktorý počíta v dvoch tretinách 1,5 – kilometrového úseku s tromi pruhmi, zapracováva aj sanáciu podmytých podkladných vrstiev vozovky z 31. júla. Výsledky geologického prieskumu ukážu rozsah poškodenia cesty a od toho bude závisieť aj prípadné čiastočné obnovenie premávky počas stavebných prác na kritickom úseku.

Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček k tomu dodáva:

„Budeme sa snažiť, aby sa sem čo najskôr mohli vrátiť aspoň osobné autá a ľudia, ktorí žijú v tomto regióne, aby boli čo najmenej ovplyvňovaní touto situáciou.“

Rekonštrukciu kritického úseku cesty I/65 v minulosti brzdili majetkovoprávne vzťahy. Podľa slov ministra Romana Bercelyho si riešenie havarijnej situácie berie pod svoje krídla ministerstvo dopravy.

http://www.ta3.com/clanok/1089221/auta-cez-kremnicke-bane-neprejdu-nicia-cestu-v-nedalekej-obci.html

Autor: (tom), Foto: ilust.