Krízové call centrum „Osamelý senior“, ktoré vzniklo v priestoroch Klientskeho centra Mestského úradu v Banskej Bystrici ešte 15. marca, končí po viac ako dvoch mesiacoch svoju činnosť.
Slúžilo na zber podnetov, ktoré prichádzali od Banskobystričanom na pomoc starším a imobilným ľuďom. Zamestnanci odboru sociálnych vecí vybavili k dnešnému dňu 1 792 telefonátov, 347 e-mailov, 492 hlasových správ a 123 požiadaviek vyriešili osobne.

Vďaka zamestnancom mestského úradu, dobrovoľníkom Slovenského červeného kríža, mestskej polícii, Saleziánom či skautom bolo rozdaných 10 290 ochranných rúšok. Do domácností starších a imobilných obyvateľov doručili 170 nákupov potravín a lekáreň Cardiopharm zabezpečila 54 donášok liekov.
Najviac požiadaviek prišlo z Fončordy (999), z centra mesta (605), z Rudlovej – Sásovej (505) a z Uhliska (148).

„Krízové call centrum splnilo svoj účel. Keďže sme za posledné obdobie zaznamenali minimum požiadaviek, k 31. máju 2020 ukončí svoju činnosť. Ďakujem všetkým, ktorí sa podieľali na jeho vzniku, a najmä v začiatkoch mimoriadneho koronavírusového obdobia v maximálnej možnej miere nastavovali procesy tak, aby všetko fungovalo bez chyby,“
hovorí primátor Ján Nosko.

Zdroj: Zdenka Marhefková, Foto: ilustračné

















