V tomto ročníku participatívneho rozpočtu občania Banskej Bystrice rozhodnú o použití sumy 20.000 eur. Na Prvom diskusnom fóre participatívneho rozpočtu pre Banskú Bystricu, ktoré sa konalo 2. decembra 2015, boli stanovené prioritné témy ako Kultúra a umenie, Mládež a šport, Aktívne občianstvo a komunitný rozvoj, Zeleň v meste a verejné priestory. Návrhy projektov možno podať do 21. januára 2016.
„Participatívny rozpočet je potrebné chápať ako komplexný celok (komplex občianskych aktivít) – verejné diskusné fóra, verejné stretnutia občanov v období medzi fórami a práca v tematických skupinách. Tie predstavujú jedinečný a momentálne nenahraditeľný spôsob aktivizácie občanov pre rozvoj mesta. Na nich si zažívajú občania aktívnu a tvorivú spoluprácu v občianskej komunite. Zároveň sa na nich učia navzájom sa počúvať a zdieľať odlišné názory, argumentovať a zvažovať. Učia sa ako efektívne pracovať v skupinách a rozvíjať riešenia v prospech mesta,“
priblížila Daniela Haragová z Koordinačnej rady participatívneho rozpočtu.
Počas predchádzajúcich dvoch rokov participatívneho rozpočtu umožnili finančné prostriedky vo výške vyše 40.000 eur realizáciu projektov, v rámci ktorých sa zveľadilo Komunitné centrum na Fončorde, vybudovali cyklotraily nad Laskomerskou dolinou pre občanov, ktorí majú radi horské bicyklovanie, vytvorila v spolupráci s dobrovoľníkmi mozaika z kachličiek v Sásovej, či pripravila séria kultúrnych podujatí, ktoré dopĺňali tradičné kultúrne leto. V roku 2016 budú Banskobystričania rozhodovať o sume vo výške 20.000 eur.
„Novinkou tohto ročníka je, že uchádzať sa o finančné prostriedky môžu nielen občania nad 15 rokov s trvalým bydliskom v Banskej Bystrici, ale aj ľudia s prechodným pobytom v Banskej Bystrici a študenti študujúci v Banskej Bystrici,“
povedal Juraj Droppa z Koordinačnej rady participatívneho rozpočtu.
Na Prvom diskusnom fóre participatívneho rozpočtu pre Banskú Bystricu boli stanovené prioritné témy ako Kultúra a umenie, Mládež a šport, Aktívne občianstvo a komunitný rozvoj, Zeleň v meste a verejné priestory.
„Zároveň boli zvolení 8 členovia Koordinačnej rady, ktorá zabezpečuje efektívnu koordináciu v procese participatívneho rozpočtu, tak medzi jednotlivýmio tematicky?mi skupinami, ako aj s orgánmi mesta,”
dodal Miroslav Šimkovič z Koordinačnej rady participatívneho rozpočtu.
Zdroj: PRBB, Foto: Ilust.