Kto by nepoznal klubovú kartu (CLUB CARD) Tesco, ktorej držitelia majú výhody z každého nákupu. Niekedy sa však jej nabíjanie novými bodmi môže stať osudným pre zamestnanca samotného hypermarketu, hoci v skutočnosti na to nemá žiadny vplyv.
Klubová karta a stály zákazník
Takýto prípad sa stal v bystrickej prevádzkarni dlhoročnej pracovníčke Tesca na pokladni. Pani Anna jednému zo stálych zákazníkov, ktorý prevádzkuje známu reštauráciu v centre mesta, na základe pravidelných veľkých nákupov na klubovú kartu pri sezónnej akcii odovzdávala aj pokladňou náhodne vytlačené bonusové body. Tak to v Tescu robili aj iné pokladníčky.
Na základe veľkého počtu bodov pre spomínaného zákazníka vzniklo podozrenie, že niekto na pokladni manipuluje s bonusovými bodmi, hoci s náhodne vytlačenými blokmi sa nedalo nič robiť a uplatňoval si ich len ich držiteľ.
Porušenie pracovnej disciplíny alebo pomsta
Jedného dňa si pani Annu do kancelárie zavolal vedúci prevádzkarne, kde ju jej priama nadriadená manažérka obvinila, že zákazníkovi neoprávnene nabíjala vo veľkom klubovú kartu, čím mala poškodiť zamestnávateľa. Hneď jej pohrozila okamžitou výpoveďou. Po vyše hodinovom psychickom nátlaku napokon pani Anna podpísala dohodu o ukončení pracovného pomeru
V tejto súvislosti je zaujímavé, že obvinená pracovníčka predtým sama opakovane upozorňovala na porušovanie pracovnej disciplíny a poškodzovanie zamestnávateľa zo strany manažérky, ktorej dcéry niekoľko rokov brigádovali v bystrickom Tescu aj bez metodického usmernenia, ako majú postupovať pri dobíjaní klubových kariet.
„Práve dcéry manažérky vo veľkom objeme nabíjali zákaznícku kartu aj tomu zákazníkovi, kvôli ktorému my vyrobili teraz problém, čo sa dá preukázať jednotlivými pokladničnými blokmi. Z nich je zrejmé číslo pokladne a teda aj to, kto, kedy a v akej výške dobíjal zákazníkovi body na klubovej karte Každá pokladníčka má totiž pridelené vlastné číslo, pod ktorým sa prihlasuje do pokladne,“
povedala pre náš portál pani Anna.
Poctivosť sa nevypláca…
Hoci zamestnávateľ jej nepreukázal porušenie pracovnej disciplíny, musela po 14 rokoch poctivej práce z Tesca odísť. Keďže to zaváňa pomstou zo strany manažérky kvôli svojim dcéram, pani Anna sa obrátila na právnika a ten podal v jej mene žalobu o určenie neplatnosti skončenia pracovného pomeru dohodou pod nátlakom a náhradu mzdy.
Kvôli psychickému stresu je prepustená pracovníčka Tesca dodnes na PN, bez práce a stabilného príjmu. Chce sa však domôcť spravodlivosti a očistiť svoje meno. Podľa našich informácií v jej prospech je ochotný svedčiť aj dlhoročný zákazník, ktorý chodil s nákupmi k nej do pokladne a vždy to bolo korektné.
Tesco mlčí
Snažili sme sa získať stanovisko šéfa bystrického Tesca k tomu, prečo musela po 14 rokoch práce odísť pokladníčka, ktorá bola v pozícii predavačky s inkasom vždy hodnotená pozitívne, často ako najlepší zamestnanec mesiaca. Nikdy neporušila povinnosti stanovené zamestnávateľom, svoju prácu pre firmu si vykonávala poctivo a kvalitne. Zaujímalo nás aj to, či sa jedná iba o jeden prípad a ako metodicky vyriešilo Tesco zamedzenie prípadnému nelegálnemu konaniu v súvislosti s nabíjaním CLUB CARD. Dodnes sme nedostali žiadnu odpoveď.
Pani Anna oznámila zamestnávateľovi, že skončenie pracovného pomeru považuje za neplatné a trvá na ďalšom zamestnávaní. Pokiaľ sa zo strany Tesca nenájde dobrá vôľa na zmenu postupu voči nej, o všetkom rozhodne súd Otázka znie, akú hodnotu má v hypermarkete poctivá práca a či zvíťazia nad ňou intrigy, čo žiaľ nie je na Slovensku ojedinelý jav. My budeme tento bystrický prípad ďalej sledovať.
Autor: (tom), Foto: ilust.

















