V stredu sme priniesli aktuálnu fotoreportáž o katastrofálnom stave prístupovej cesty s obrovským množstvom výtlkov na Tatranskej ulici. Vo štvrtok zverejnil reakciu hovorcu primátora Filipa Roháčka portál bbonline.sk.
Podľa primátorovho hovorcu výrazné zhoršenie povrchu cesty na Tatranskej ulici zaznamenalo mesto v ostatných desiatich dňoch, hoci obyvatelia a vodiči najväčšieho banskobystrického sídliska upozorňujú na tento problém omnoho dlhšie. Po pravidelnej kontrole bola v pondelok táto komunikácia podľa Roháčka zaradená medzi prioritné úseky určené na okamžitú opravu.
V tejto súvislosti by nás celkom zaujímalo, koľko takýchto úsekov ciest je v Banskej Bystrici navrhnutých na havarijné opravy, lebo súdiac podľa ohlasov našich čitateľov to vyzerá na drvivú väčšinu ciest najmä na banskobystrických sídliskách. Navyše zima ešte zďaleka nepovedala svoje posledné slovo.
To dokazuje aj informácia hovorcu primátora pre bbonline.sk, že kvôli počasiu a pokračujúcej zimnej údržbe nebolo možné začať s vysprávkami výtlkov, ktoré sa dostali na rad len od stredajšieho večera. Mohlo by to byť zo štvrtka na piatok, ale mrazivé noci a aktuálna víkendová predpoveď počasia so snežením nedávajú veľké predpoklady na úspešnosť tejto žiaducej operácie. Faktom však je, že neurobiť nič je horšie, ako keby sa tie nekonečné diery každý deň zasýpali čo i len štrkom.
Núdzové použitie liateho asfaltu v tomto nepriaznivom zimnom počasí s častými zrážkami a striedaním mrazu s plusovými teplotami tesne nad nulou prináša iba krátkodobý efekt. Napriek tomu sa táto technológia použije na najväčšie výtlky už tento týždeň. V budúcom týždni by sa malo počasie zlepšiť, preto by sa mohla použiť obaľovaná asfaltová zmes aj v ostatných výtlkmi postihnutých častiach mesta. Uvidíme.
Ako sme sa v piatok presvedčili takpovediac na mieste činu, v noci napriek mrazu pracovali údržbárske čaty spoločnosti MIS a na Tatranskej lepili aspoň tie najväčšie diery liatym asfaltom. Je to naozaj iba dočasné krátkodobé riešenie, pretože niektoré nevyzreté (v mraze aj krehké) zálievky už boli prasknuté alebo preliačené predchádzajúcimi vozidlami. Pri intenzite dopravy na sásovskom sídlisku to zrejme dlho v tomto stave nevydrží, navyše snežilo, ale aspoň mesto nejako zareagovalo.
Nás však zaujíma nielen dočasné riešenie havarijnej situácie banskobystrických ciest, ale aj to konečné. Dopravní odborníci tvrdia, že pomôže len kompletná výmena asfaltového povrchu narušeného množstvom výtlkov. Preto sa pýtame: „S akou reálnou finančnou čiastkou v rozpočte na rok 2013 počíta vedenie mesta na opravu zničených ciest a ako sa to bude realizovať?“
Zatiaľ v poslednom návrhu mestského rozpočtu, o ktorom bude mimoriadne rokovať mestské zastupiteľstvo 5.marca, sme zaregistrovali čiastku zhruba o 100 000 eur nižšiu, ako vlani. Už dnes však vieme, že tento rok bude na nevyhnutné stavebné opravy mestských komunikácií finančne azda najnáročnejší za posledných 20 rokov. Takže čo s tým, pán primátor?
Zdroj: Bystricoviny.sk; BBonline.sk

















