Maňka: „Od marca lietame zo Sliača do Viedne.“

SPRÁVY
4 /

Banskobystrický župan Vladimír Maňka splnil sľub, ktorý dal začiatkom novembra 2011: Vtedy povedal: „Dostali sme ponuku od spoločnosti Job Air, s ktorou sa už prerokovali možnosti pravidelnej leteckej linky. „Verím, že na budúci rok sa z letiska Sliač bude opäť lietať pravidelne.“
saab340bV piatok 13.januára 2012 už mohol na brífingu médiám oznámiť, že ostravská letecká spoločnosť Job Air začne lietať od marca z letiska Sliač do Viedne a späť. Banskobystrický región tak bude mať po rokoch opäť pravidelné letecké spojenie so svetom.

Na linke Viedeň-Sliač-Viedeň bude lietať 33-miestne lietadlo SAAB 340B. Týždenne sa uskutoční desať letov, po dva od pondelka až do piatka. Ráno odletí lietadlo z Viedne o 8:50 hod. na Sliač, odtiaľ späť o 10:00 hod. Večer odlieta lietadlo z Viedne o 18:30 hod. a späť zo Sliača o 19:40 hod. Jeden let trvá 45 minút.

Pôjde o tranzitnú linku na ktorú vo Viedni pri rannom lete bude nadväzovať do troch hodín 56 letov do európskych aj zámorských destinácií, na večerný 25 medzinárodných letov. Spoločnosť Job Air bola založená v roku 1993. Zaoberá sa pravidelnou regionálnou dopravou, charterovou dopravou a prepravou nákladov. Prevádzkuje letecké linky Ostrava-Viedeň, Ostrava-Praha a Praha-Poznaň.

Banskobystrický samosprávny kraj bude úzko spolupracovať s letiskom Sliač marketingovo podporovať novú leteckú linku, aby na nej lietalo čo najviac cestujúcich. Zároveň sa bude regionálna samospráva počas prvých 9 mesiacov na zalietanie podieľať na samotnej prevádzke linky finančnou dotáciou na každé neobsadené miesto pri obsadenosti nižšej ako osem cestujúcich na let z mesačného priemeru.


Podľa obchodného riaditeľa Letiska Sliač Milana Ligoša by sa prvý let na linke Sliač-Viedeň mal uskutočniť 26. marca 2012, kedy začína letný letový plán. V rezervačnom systéme Austrian Airlines, ktorý je partnerom Job Air, má byť nová linka už od 24. januára. Benefitom pre cestujúcich bude bezplatné parkovanie na Sliači, zvýhodnené letiskové poplatky bude mať aj Job Air, čím sa znížia náklady na let.

BBSK očakáva, že cestujúci budú túto novú linku postupne využívať čo najviac. Zo štatistík vyplýva, že predchádzajúca linka Sliač-Praha s ČSA linky Sliač – Praha mala do roku 2006 priemernú obsadenosť letov okolo 15 cestujúcich. Ceny leteniek by sa mali pohybovať na úrovni medzi cenami na linkách Ostrava – Viedeň a Košice – Viedeň.

Pravidelná osobná letecká doprava na letisku Sliač sa po desaťročnej prestávke obnovila v roku 2002 na linke Sliač-Praha-Sliač s ČSA. Bolo to vtedy vďaka iniciatíve banskobystrického občianskeho združenia Európsky klub a spoločnosti Tatra air a.s., do ktorej vstúpili aj mestá Banská Bystrica a Zvolen, spolu s VÚC.

Napriek podpore zo strany českého prepravcu sa táto pravidelná letecká linka udržala len do roku 2005, kedy pre jej finančnú náročnosť vycúvala z projektu regionálna samospráva. Potom sa snažila udržať linku súkromná spoločnosť Železiarne Podbrezová, ale nie na dlho.

Civilná letecká doprava sa na letisko Sliač vrátila po dvojročnej komplexnej rekonštrukcii pristávacej dráhy na jar minulého roka. Od 15.júna 2011 začali prvé dovolenkové charterové lety do tureckej Antalye a bulharského Burgasu. Vedenie letiska hodnotilo minulý rok za veľmi úspešný, keďže počet prepravených osôb bol o 60 % vyšší, ako pred rekonštrukciou letiska.

Spustenie pravidelnej leteckej dopravy z letiska Sliač cez Viedeň do celého po piatich rokoch znamená veľkú podporu rozvoja cestovného ruchu v regióne a v meste Banská Bystrica. Preto by bolo dobré, keby sa k marketingovým aktivitám na podporu novej leteckej linky k samosprávnemu kraju pripojilo aj mesto pod Urpínom.

Zdroj: Bystricoviny.sk