Kotleba prehodnocuje investície: Cyklotrasa a cesta na Pršany stále v lufte!

SPRÁVY
3 /

Súčasné vedenie BBSK prehodnocuje investičné projekty pripravené v minulom volebnom období. Cyklotrasa „Rodinná cestička“ Banská Bystrica-Sliač-Zvolen spolu s novou prístupovou cestou na Pršiansku terasu a do Horných Pršian zostávajú mimo hry.

„Posudzujeme všetky projekty, ktoré budú kraj stáť peniaze. Finančná situácia kraja totiž zďaleka nie je taká ružová, ako sa pôvodne zdalo. Nemôžeme rozdávať, keď sme zadlžení po uši,“

vyhlásil  banskobystrický župan Marian Kotleba na tlačovke.

Ušetrené peniaze zo zastavených projektov chce investovať do ľudí v celom kraji a vytvárať nové pracovné miesta. Neupresnil však, ako to chce urobiť. Zatiaľ sme počuli iba jeho predvolebnú predstavu o „lopatách a čakanoch“ miesto drahých strojov zo zahraničia, ktorú nám však doposiaľ neozrejmila ani jeho poradkyňa z UMB a súčasná vedúca kancelárie predsedu BBSK  Ing. Jana Strangfeldová, PhD.

Najskôr sa zastavila cyklotrasa…

Kvôli zastavenej výstavbe cyklotrasy na úseku Zvolen-Sliač sa župan Kotleba stretol s primátormi oboch miest. Výsledkom ich rokovania má byť spoločná snaha hľadať finančné prostriedky na zabezpečenie tejto vyše 600-tisícovej  investície s tým, že kraj by sa na nej podieľal maximálne tretinou sumy z ešte nepredloženého rozpočtu BBSK na tento rok.

Sliačsky primátor Daniel Dunčko spoločne so zvolenským Miroslavom Kuseinom však jasne deklarovali, že vo svojich schválených rozpočtoch na tento rok nemajú ani euro nazvyš. Kraj už má zmluvu s dodávateľom stavby Skanska, ktorý čaká iba na odovzdanie staveniska a zahájenie výstavby v zmysle vydaného stavebného povolenia Obaja primátori si nevedia predstaviť, čo na  zastavenie roky pripravovanej cyklotrasy povedia ich občania

…a potom aj nová cesta na Pršany

Ešte horšia situácia je s pripravovanou investíciou novej prístupovej cesty z Kremničky na Pršiansku terasu a do Horných Pršian. Tú po dvoch rokoch rokov príprav a spolupráce BBSK s mestom Banská Bystrica a MBB a.s. dotiahol kraj do elektronickej aukcie dodávateľa stavby, ktorá mala určiť výslednú  cenu.

Súčasné  vedenie kraja však celú investíciu zastavilo.

Bola tu snaha urobiť tender za 1,5 milióna eur, ale to si nemôžeme dovoliť. Nie sú tu vysporiadané pozemky, kraj ich nevlastní, nemôžeme vyhlasovať tendre na cudzí majetok,“

povedal Kotlebov hovorca Miroslav Belička. Tým však ignoroval celú doterajšiu spoločnú  iniciatívu BBSK a mesta pod Urpínom podporenú oboma zastupiteľstvami – dorobiť pre svojich obyvateľov 900-metrový úsek cesty. Tá by nahradila doteraz jediný, ale  technicky nevyhovujúci a nebezpečný prístup na Pršiansku terasu z Radvane, čo determinuje ďalší strategický rozvoj tohto územia.

Mestský poslanec Igor Kašper , jeden z iniciátorov výstavby novej cesty na Pršany, pre náš portál uviedol:

„Je to na zúfanie, keď sme sa dva roky na meste i VÚC-ke spoločne snažili nájsť riešenie a keď sme tesne pred cieľom, všetko sa zastaví. Nechápem, prečo sa nemôže spustiť elektronická aukcia na dodávateľa so stanovením ceny, aby sa následne mohli dotiahnuť prerokované dohody o financovaní  tejto nevyhnutnej investície pre našich ľudí, ktorí na to roky čakajú a spolu s nami bojujú za to. Ako sa im teraz pozrieme do očí?

Ešte nevedno, ako sa župan Marian Kotleba postaví k eurofondom, ktoré pred voľbami vehementne kritizoval. Jeho predchodca Vladimír Maňka so svojím tímom dokázal  za štyri roky priniesť do rozpočtu kraja  112 miliónov eur na investície z prostriedkov EÚ a grantov…

Zdroj: Bystricoviny.sk