Dopravca RegioJet vedie mediálnu vojnu so županmi, Kotleba s tým problém nemá  

SPRÁVY
0 /

Po Novom roku sa rozhorela mediálna vojna českého prepravcu RegioJet so županmi Nitry a Bratislavy. Dôvodom je nevydanie licencie na prevádzku diaľkovej autobusovej linky Bratislava – Nitra – Banská Bystrica.

Vlakový dopravca RegioJet je členom holdingu Student Agency a koncom novembra 2015 dostal zamietavé stanovisko Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) k žiadosti o vydanie licencie na diaľkovú autobusovú linku. Tú mu nevydal ani Nitriansky samosprávny kraj  (NSK), k čomu sa pridalo aj mesto Nitra.

O licenciu požiadal aj Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), kde by podľa slov majiteľa Student Agency Radima Jančuru nemal byť problém:

„Pán Kotleba mi prisľúbil, že on zákony dodržuje, takže nemá dôvod nám tú licenciu nevydať,“

uviedol pre hnonline.sk.

Dopravná spoločnosť v minulých dňoch rozbehla ostrú mediálnu kampaň proti županom Pavlovi Frešovi a Milanovi Belicovi, ale aj nitrianskemu primátorovi Jozefovi Dvončovi. Na žltých billboardoch RegiJet popri cestách v Bratislavskom a Nitrianskom kraji  je nápis „Vitajte v kraji klientelizmu a korupcie“ aj s uvedením mien zodpovedných štatutárov.

Primátor Nitry Jozef Dvonč sa rozhodol podať v pondelok na Okresnú prokuratúru trestné oznámenie pre podozrenie zo spáchania trestného činu ohovárania. Spoločnosť RegioJet a prevádzkovateľa reklamných plôch vyzve listom na odstránenie znevažujúcich billboardov. „Súdnou cestou sa budem domáhať ochrany osobnosti, a tiež dobrého mena mesta Nitra,“ povedal Dvonč pre médiá.

Podľa nitrianskeho primátora dopravná spoločnosť RegioJet rozbehla v týchto dňoch štvavú mediálnu kampaň, ktorej súčasťou sa nepochopiteľne stali predstavitelia samosprávy, ktorí sú v nepriamom vzťahu s oznamovateľom. Jozef Dvonč odôvodnil krok mesta nepodporiť vydanie licencie na diaľkovú autobusovú linku pre RegioJet kvôli vydanému stavebnému povoleniu na rekonštrukciu autobusovej stanice v Nitre, čo neumožňuje v nasledujúcich dvoch rokoch vybaviť na nástupištiach ďalšie spoje. Upozornil tiež na ďalšie zahustenie hlavných ťahov.

„Osobne si myslím, že ide o nový druh marketingu, ktorý by sa dal charakterizovať ako mediálne vydieranie v záujme získania licencie, čiže podnikateľského prospechu prostredníctvom vyvíjania tlaku v zaplatených reklamných článkoch a na bilboardoch,“

dodal nitriansky primátor.

Dopravca RegioJet mal problém aj so vstupom na slovenské železnice, kde mu niektorých staniciach nechceli, z kapacitných dôvodov povoliť také predajné stánky, ako má štátna spoločnosť ŽSR. Žlté rýchliky bez dotovaného cestovného premávajú na trati Košice – Žilina – Ostrava – Praha. Taký by chcel český dopravca spojazdniť aj do Banskej Bystrice s plným komfortom a výhodným cestovným.

Autor: (tom), Foto: ilust.