COOP Jednota: Potravín je dostatok, zákazníkov prosíme o ohľaduplnosť a nosenie rúšok

SPRÁVY
0 /

Najväčšia maloobchodná sieť COOP Jednota potvrdzuje svoj celospoločenský prínos, keď prostredníctvom svojich viac ako 2 000 predajní v 1 437 obciach a mestách Slovenska zabezpečuje prísun aspoň základných druhov potravín pre všetkých obyvateľov.

Dostatočný prísun potravín

Jednotlivých 26 spotrebných družstiev vyvíja maximálne úsilie, aby umožnilo zakúpiť spotrebiteľom všetko, čo potrebujú.

„V tejto, pre nás všetkých, mimoriadne náročnej situácii sa potvrdzuje celospoločenský prínos obchodného systému COOP Jednota, ktorý napĺňa verejnoprospešný záujem a prostredníctvom svojich viac ako 2 000 predajní zabezpečuje prísun potravín pre obyvateľov aj v najmenších obciach Slovenska. Touto cestou sa chcem úprimne poďakovať všetkým našim 14 000 zamestnancom v predajniach, v logistických centrách a na centrálach, ako aj dodávateľom, výrobcom a poľnohospodárom za obetavosť a dennodenné nasadenie,“

hovorí generálny riaditeľ COOP Jednoty Slovensko Ján Bilinský a pokračuje:

„Všetci robíme maximum, aby sme svoje poslanie a povinnosti zvládli. Zároveň by som rád ubezpečil našich zákazníkov, že potravín je dostatok. Ako najväčšia maloobchodná sieť si uvedomujeme svoju obrovskú zodpovednosť, v našich skladoch postupne výrobky dopĺňame a následne nimi predajne zásobujeme.“

Vzhľadom k aktuálnej situácii urobil reťazec COOP Jednota sériu opatrení.  Na základe rozhodnutia krízových výborov viacerých obcí a kvôli nedostatku personálu v dôsledku čerpania rodičovskej dovolenky musela pristúpiť k úprave otváracích hodín v niektorých svojich prevádzkach.

„Našich zákazníkov preto prosíme o nakupovanie s mierou a ohľaduplnosť k sebe navzájom i voči našim kolegom, ktorí denne chodia do práce. Buďme k sebe ľudskí a správajme sa zodpovedne, aby pre verejnosť mohol byť náš personál k dispozícii čo najdlhšie,“

informuje Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.

Opatrenia na ochranu spotrebiteľov i samotných obchodníkov

Všetky spotrebné družstvá v systéme sú v úzkom spojení s Regionálnymi Úradmi verejného zdravotníctva SR, v predajniach a v logistických centrách podnikajú viaceré kroky na zvýšenie ochrany zdravia a bezpečnosti spotrebiteľov i svojich zamestnancov.

Vo všetkých predajniach platí zvýšená sanitácia opakovane počas celého dňa.  Viackrát denne personál dezinfikuje podlahu, kľučky, nákupné košíky, nákupné vozíky, pokladničné priestory a pokladničné pásy. Dôkladne umýva a dezinfikuje všetky pracovné nástroje (nože, dosky, kliešte, tácne…) a zariadenia (nárezové stroje, váhy, pracovné plochy…).

Prostredníctvom plagátov na vstupných dverách a POS materiálov sa COOP Jednota snaží inštruovať zákazníkov o nevyhnutnosti používania rúška či akejkoľvek ochrany tváre pri vstupe do predajne a o dodržiavanie minimálne metrového odstupu jeden od druhého.

Opatrenia sa v závislosti od regiónu mierne líšia, do niektorých prevádzok je vstup regulovaný tak, aby sa vo vnútri predajne nachádzalo len určité množstvo  zákazníkov.

Obchodný reťazec žiada spotrebiteľov, aby počas celého nákupu používali rukavice, obzvlášť pri kontakte s pečivom, ovocím a zeleninou. COOP Jednota taktiež svojim zákazníkom odporúča, aby pre zníženie rizika nakupoval vždy len jeden člen domácnosti.

Maloobchodná sieť prostredníctvom Zväzu obchodu SR vyzvala Krízový štáb, aby zaradil predavačov a pokladníkov do kategórie profesií, ktorým budú v prípade potreby poskytnuté ochranné prostriedky prednostne. V tejto kategórii sa nachádzajú aj lekári, sestričky a lekárnici.

Opatrenia Lidla a Kauflandu pre seniorov

Supermarkety Lidl a Kaufland aj v Banskej Bystrici zaviedli od štvrtka prednostné nakupovanie pre seniorov v čase od 13:00 do 14:30 hod. Ide o opatrenie využívané aj v ďalších krajinách v záujme ochrany najohrozenejšej skupiny v súčasnej epidemiologickej situácii. Obidva supermarkety avizujú, že nemajú možnosti kontrolovať dodržiavanie pravidla, prosia však o ohľaduplnosť.

Tieto obchodné reťazce už skôr zaviedli povinnosť nosiť ochranu úst a nosa. V susednej Českej republike pritom prišlo nariadenie o uprednostnení seniorov priamo od vlády, kde v dopoludňajších hodinách vyčlenili dve hodiny v obchodoch výlučne pre ľudí nad 65 rokov.

Pripája sa aj Tesco

Riaditeľka komunikácie Tesco na Slovensku Veronika Bush uviedla: 

,Zdravie a bezpečnosť našich zákazníkov, kolegov a dodávateľov sú pre nás na prvom mieste. Špeciálnu pozornosť venujeme seniorom, pretože patria k najviac ohrozeným a práve teraz potrebujú starostlivosť navyše. Aby sme ich čo najviac ochránili, zavádzame pre seniorov prednostné nákupné hodiny, a to každý pracovný deň od 9. do 10. hodiny.“

Tesco chce zabezpečiť, aby sa potraviny bezpečne dostali k čo najväčšiemu množstvu zákazníkov. Vyvíja preto maximálne úsilie pre zvládnutie situácie a o pomoc prosí aj všetkých zákazníkov- Ide o to, aby sa umožnilo rizikovej skupine nakúpiť vo vybraných časoch počas týždňa, spoločne tak pomôžeme minimalizovať akékoľvek riziko. Nové opatrenie na pomoc seniorom bude platiť pre všetkých približne 150 prevádzok Tesco, a to od budúceho týždňa

Prezidentka Asociácie odborných pracovníkov v sociálnych službách Mária Kovaľová apeluje:

Špeciálne vyhradený čas pre seniorov na nákupy v predajniach je veľmi dobrým krokom. Naši najzraniteľnejší obyvatelia majú často spomalené zrakové a priestorové vnímanie, sú pomalší v pohybe, majú zníženú schopnosť prijať informácie a schopnosť uskladniť si tieto informácie. Nemajú toľko informácií zo sociálnych sietí či webu. Prosíme o trpezlivosť a toleranciu, raz budeme aj my v dôchodkovom veku.“ .

Reťazec Tesco vyzýva zákazníkov, aby rešpektovali vyhradené nákupné hodiny pre seniorov.

Zdroj: Zuzana Peiger Ačjaková a (tom) , Foto: ilustračné