Cestovný ruch a propagácia mesta sa nemusí vždy diať štandardným marketingom či vydávaním propagačných materiálov o zaujímavých miestach krajiny. Niekedy sa podarí spropagovať vlastné mesto zvláštnou fotografiou, ktorá sa zrazu objaví vo viacerých významných médiách vo svete a vyvolá záujem miliónov ľudí o dané miesto.
To sa podarilo poľskému fotografovi Marcinovi Ryczekovi z Krakowa. Jeho originálna čiernobiela fotografia, ktorá zachytáva dokonalú symetriu človeka a prírody, začiatkom februára kolovala po mnohých sociálnych sieťach a objavila sa aj v niektorých svetových denníkoch. Pre neho i Krakow reklama ako hrom!
„Fotografiu pre rieke Visla som urobil z mosta Grunwaldzki v Krakowe,“ povedal Marcin Ryczek. Na snímke vidno čiernu postavu na bielom zasneženom nábreží, ako kŕmi biele labute na ponurej hladine rieky. „Výnimočnosť tejto fotografie spočíva v jej čiernobielom prevedení a úplne jednoduchej, ale dokonalej kompozícii,“ okomentoval autor svoje dielo autor s tým, že na ten správny moment vyčkával niekoľko dní.
Najskôr si všimol nezvyčajný kontrast, o ktorý sa postarala sama príroda: biely sneh a temná Visla, oddelené od seba rovnou líniou vody. To mu pripomenulo symbol „jin a jang“ (tmavé a svetlé miesto, dve opačné doplňujúce sa sily). Počas jedného z Ryczekových pozorovaní sa zrazu objavil na scéne neznámy človek, ktorý prišiel kŕmiť labute a výnimočná kompozícia bola na svete.
Marcin Ryczek sa zaoberá fotografovaním a grafickým dizajnom, práca je zároveň jeho koníčkom. Často cestuje po svete a pritom fotí. Veľmi rád chodí do Bukovských vrchov (Bieszczady) a do svojho rodného mesta Lublin na východe Poľska. Miluje opustené miesta, kde nie je veľa turistov, preto založil na Facebooku stránky „Neznámy Krakow“.
Dovolili sme si uviesť tento príklad iba preto, aby sme poukázali na fakt, že na rozvoj cestovného ruchu nemusíme vždy vynakladať veľké peniaze, ale niekedy stačí využiť originálne nápady a umenie našich ľudí, ktorí dokážu svojím umeleckým videním krajiny zaujať svet. Takouto formou okrem seba spropagujú vlastné mesto, to zázračné miesto na fotografii chcú zrazu vidieť a spoznať na vlastnej koži aj iní ľudia vo svete.
Napokon posúďte sami kvalitu a silu fotografie Marcina Ryczeka. K účinnej reklame Krakowa by to efektívnejšie neurobila ani ktorákoľvek agentúra cestovného ruchu. Niet pochýb, že takýchto propagátorov zaujímavých bystrických zákutí máme aj u nás doma, len ich objaviť…
Zdroj: idnes.cz

















