Banskobystričania už druhý rok znášajú všetky negatívne i pozitívne dôsledky výstavby Severného obchvatu, ktorý umožní cez rýchlostnú cestu R1 rýchle cestné spojenie Banskej Bystrice s Bratislavou.
Dodávateľom tejto strategickej stavby sú spoločnosti Granvia, a.s. a Granvia Construction, a.s.. Ide o jeden z prvých realizovaných projektov súkromno-verejného charakteru (tzv. PPP projekt) pri výstavbe diaľnic na Slovensku. Dodávateľ sa rozhodol komunikovať s občanmi priamo na úrovni generálnych riaditeľov oboch spoločností.
Verejná diskusia „Projekt PPP – rýchlostná cesta R1″ sa uskutoční v stredu 19.januára 2011 o 17:00 hod. v zasadačke č.290 na banskobystrickom Mestskom úrade, ČSA 26. Predstavitelia Granvia, a.s. a Granvia Construction, a.s. budú diskutovať s občanmi o priebehu výstavby R1 v roku 2011 a dopravných obmedzeniach s tým spojených.
PPP projekt R1 presadila ešte bývalá vláda, ktorej ministrom dopravy bol Bystričan Ľubomír Vážny. Súčasná vláda presadzuje 50-kilometrové predĺženie R1 z Banskej Bystrice smerom na Slovenskú Ľupču, tunelom cez Hiadeľské sedlo do Korytnice a potom do Ružomberka, s termínom dokončenia v roku 2016. Financovanie tejto časti R1 by malo byť z eurofondov.
Pre mesto pod Urpínom je to strategická dopravná stavba. Rýchlostná komunikácia R1 sa začala stavať 1.septembra 2009 a je rozdelená na štyri stavby s plánovanými termínmi ukončenia:
1. úsek Nitra, západ – Selenec v dĺžke 12,6 km (ukončenie september 2011)
2. úsek Selenec – Beladice v dĺžke 19 km (ukončenie september 2011)
3. úsek Beladice – Tekovské Nemce v dĺžke 14,3 km (ukončenie júl 2011)
4. úsek Banská Bystrica – severný obchvat v dĺžke 5,7 km (ukončenie júl 2012)
Potom bude nasledovať kolaudácia stavieb v trvaní do 6 mesiacov. Dovtedy budeme musieť strpieť okrem znečistenia komunikácií v blízkosti stavieb aj rôzne dopravné obmedzenia. Viac sa môžete dozvedieť na stredajšom stretnutí s kompetentnými zástupcami Granvie.
Zdroj: Bystricoviny.sk (Miro Toman)