Bude pri Europe kruhový nadjazd pre peších?

SPRÁVY
6 /

Z právoplatného územného rozhodnutia umiestnenia stavby VAVPARK BB na Belvederi, čo je  pokračovaním výstavby komplexu Europa, vyplýva, že investor VAV Invest s.r.o. zatiaľ nemusí plniť dopravné podmienky stanovené mestom vo  vydanom rozhodnutí z 13.júna 2013, voči ktorému sa odvolal. Stavebný úrad sa podľa odvolacieho orgánu bude dopravnou situáciou v okolí Europy zaoberať pri stavebných konaniach k jednotlivým objektom.

Znamená to teda, že stále zostáva otvorená otázka investícií do prestavby kritického bodu malej okružnej križovatky pri ESC s mimoúrovňovým prechodom pre chodcov a dopravného prepojenia na Hutnú ulicu, vrátane statickej dopravy. Investor, ktorý si rieši dopravu len na vlastnom pozemku, považuje súčasný stav v okolí Europy za vyhovujúci, mesto nie…

My sme našli jedno revolučné riešenie, ktoré sa zatiaľ v našich stredoslovenských končinách ešte nepoužilo, ale v Banskej Bystrici pri Europe by sa azda aj mohlo, keďže podchod pod cestu vraj z technických príčin neprichádza do úvahy. Ide o kruhový nadjazd pre peších, ktorý by riešil bezkolízny pohyb chodcov nad všetkými komunikáciami, ktoré sa tu nachádzajú a zároveň aj nástupy do jednotlivých objektov komplexu Europa, na Fončordu či do Radvane.

Zdá sa vám to pritiahnuté za vlasy? Na naše pomery možno, ale napríklad v takom Šanghaji je to bežná záležitosť. Iste, Číňanov v tomto meste žije niekoľkonásobne krát viac, ako nás v Banskej Bystrici, ale čo tak si zobrať od nich nejaký dobrý príklad? Nemusíme predsa pri dopravných riešeniach myslieť vždy prednostne na vodičov, raz už môžeme dať priestor aj chodcom.

Napokon v Šanghaji pôsobil nás slávny rodák architekt Ladislav Hudec, ktorého považujú miestni za svojho a zriadili mu to dokonca múzeum. Architekt Hudec postavil v tomto čínskom veľkomeste množstvo skvelých stavieb, ktoré dodnes obdivuje svet. Keďže jeho osobnosť a dielo spojili Šanghaj s Banskou Bystricou, možno  by nezaškodilo, keby sme sa od tých Číňanov aj niečomu podučili.

Napríklad v tom, ako riešia prechody chodcov cez frekventované cesty, v tomto prípade veľkým kruhovým nadjazdom. Čo poviete?

Zdroj: Bystricoviny.sk