Lekári v prípade nehody v protismere preliezajú betónové bariéry. Sanitky sa v prípade nehody dostanú na druhú stranu iba nadjazdom pri Sielnici, navyše musia prejsť niekoľko kilometrov.
Niekoľko kilometrov znamená prísť na miesto nehody o niekoľko minút neskôr. Pri vážnych autonehodách môžu však o prežití rozhodovať sekundy. „Pre nútenú obchádzku k miestu nehody sa často stáva, že lekár zo sanitky vystúpi pri nehode v protismere, zoberie si najnutnejšie veci a sám prelezie betónovú zábranu. Sanitka sa ide medzitým otočiť a neskôr dorazí k nehode“ – napísal o problematike vo štvrtok denník Nový čas.
Národná diaľničná spoločnosť a polícia tvrdia, že bariéry sú v poriadku. Zabraňujú oslňovaniu áut navzájom a otáčaniu sa vozidiel, keďže toto otáčanie spôsobovalo najviac dopravných nehôd.
Od zábran sa teraz očakáva zníženie nehodovosti na diaľničnom úseku medzi Zvolenom a Banskou Bystricou. Uvažuje sa aj nad vonkajším oplotením, aby sa zabránilo vbiehaniu zvierat na vozovku. Pred osadením betónových zábran sa bežne stávalo, že zver v nočných hodinách prebiehala krížom cez celú diaľnicu. Naposledy to bola črieda diviakov, ktorá vbehla do cesty rumunskej osádke dodávky smerujúcej do Zvolena v novembri 2008.
Betónová bariéra spôsobuje problémy záchranárom i hasičom, oplotenie, ktorým rozdelili diaľničné prúdy na Zvolenskej ceste v Banskej Bystrici zase urobila škrt v plánoch niektorým chodcom, ktorí si krížom cez diaľnicu urobili skratku medzi sídlami firiem na Zvolenskej ceste a hypermarketmi Tesco a Baumax. O problematike sme už písali v článku Chodcom prebiehajúcim cez štvorprúdovku zatarasili cestu plotom.
Zdroj: Bystricoviny.sk (MK), N.Čas, foto: tvjoj.sk


















