RegioJet získal licenciu na diaľkové autobusy len v Banskobystrickom kraji  

SPRÁVY
28 /

Súkromný dopravca RegioJet chce so svojimi žltými  diaľkovými autobusmi premávať na linke  medzi Bratislavou a Banskou Bystricou cez Nitru napriek tomu, že Nitriansky s Bratislavským krajom mu nedali dopravnú licenciu. Tú v utorok dostal len  v Banskobystrickom kraji.

Banskobystrický samosprávny kraj udelil dňa 13. 1. 2015 licenciu spoločnosti RegioJet, a.s. na prevádzkovanie autobusovej linky Banská Bystrica – Bratislava. Predseda BBSK Marian Kotleba verí, že táto linka pomôže rozvoju Banskobystrického kraja, zlepší život jeho občanov, zvýši komfort a služby dopravcov pre cestujúcu verejnosť a podporí podnikateľské prostredie,“

píše sa v tlačovej správe BBSK.

Koncom minulého roka začal RegioJet mediálnu vojnu so županmi Pavlom Frešom a Milanom Belicom, ale a s nitrianskym primátorom Jozefom Dvončom, ktorí odmietli vydať licenciu tomuto českému dopravcovi. Na billboardoch použil český dopravca označenie „kraje a mesto klientelizmu a korupcie“ so zodpovednými štatutármi

Nitriansky primátor odôvodnil krok mesta nepodporiť vydanie licencie na diaľkovú autobusovú linku pre RegioJet kvôli vydanému stavebnému povoleniu na rekonštrukciu autobusovej stanice v Nitre, čo neumožňuje v nasledujúcich dvoch rokoch vybaviť na nástupištiach ďalšie spoje. Upozornil tiež na ďalšie zahustenie hlavných ťahov.

„Osobne si myslím, že ide o nový druh marketingu, ktorý by sa dal charakterizovať ako mediálne vydieranie v záujme získania licencie, čiže podnikateľského prospechu prostredníctvom vyvíjania tlaku v zaplatených reklamných článkoch a na billboardoch,“

dodal Jozef Dvonč, ktorý následne podal na RegioJet trestné oznámenie za ohováranie a bude sa snažiť súdnou cestou domôcť ochrany osobnosti a očistiť dobré meno Nitry

Radim Jančura pred vybavením žiadosti o vydanie licencie aspoň v Banskobystrickom kraji povedal:

„Pán Kotleba mi prisľúbil, že on zákony dodržuje, takže nemá dôvod nám tú licenciu nevydať.“

Tak sa aj stalo. RegioJet chce spustiť diaľkovú linku Bratislava – Banská Bystrica a späť 1.februára 2015.

Podľa zákona o cestnej doprave, ak trasa autobusovej linky vedie cez územie dvoch alebo viacerých krajov, zmluvu o službách uzatvára ten z nich, na ktorého území je východisková zastávka linky. Či vstup nového autobusového dopravcu s diaľkovou linkou do Bratislavy bude mať nejaký výraznejší dopad na tržby súčasného zmluvného dopravcu v Banskobystrickom samosprávnom kraji, ktorý zabezpečuje pre regionálnu samosprávu výkony vo verejnom záujme hradené z rozpočtu kraja, sa ukáže až po istom časovom odstupe.

Autor: (tom), Foto: ilust.