Znie to možno neuveriteľne, ale prestížny portál pre cestovateľov Lonely planet zaradil Slovensko medzi 10 najpríťažlivejších miest roku 2013, ktoré stojí za to navštíviť. Na prvých troch priečkach portálu sú Srí Lanka, Čierna Hora a Južná Kórea.
Podľa Lonely Planet sa Slovensko dve desaťročia po páde železnej opony zaraďuje medzi najrýchlejšie sa rozvíjajúce ekonomiky v Európe. Od roku 2004 je pevnou súčasťou Európskej únie a vo vyhľadávači Google sa naša krajina objavuje najmä v súvislosti s ponukou množstva zliav v lyžiarskych rezortoch.
Hovorca vydavateľstva Lonely Planet Adam Bennett ešte pred začiatkom predaja bedekra s tipmi desiatich najlákavejších destinácií v roku 2013 upozornil, že tvorcovia knižného sprievodcu ich nevyberajú podľa toho, kam turisti najviac chodia. „Potom by sa v našom bedekri každý rok objavovali metropoly ako New York, Londýn či Paríž. Chceme radšej upozorniť na miesta, ktoré by naozaj stálo za to vidieť,“ uviedol Bennett.
Podľa Lonely Planet vyzerá top 10 destinácií sveta takto:
1. Srí Lanka
2. Čierna Hora
3. Južná Kórea
4. Ekvádor
5. Slovensko
6. Šalamúnove ostrovy
7. Island
8. Turecko
9. Dominikánska republika
10. Madagaskar
Môžeme si o tom myslieť čokoľvek, ale pre Slovensko je to pozitívna reklama ako hrom. Aby to však neboli iba prázdne slová, malo by to vybudiť všetkých kompetentných ľudí v našej krajine k naplneniu vízií o kvalitnom cestovnom ruchu a službách pre turistov.
To sa týka aj Banskej Bystrice. Už druhý rok banskobystrický primátor deklaruje rozvoj cestovného ruchu ako svoju hlavnú prioritu a stratégiu mesta. Ibaže zatiaľ nikto nevidel jeden ucelený strategický dokument, ktorý by o tom pojednal, načrtol hlavné body aj s cestou, po ktorej dôjdeme k žiaducemu cieľu. Inak sa tomu hovorí koncepcia, ktorá by mala reálne dosiahnuteľná a v každej fáze merateľná.
Aj keď vstup mesta do VISIT BB s.r.o. či Oblastnej organizácie cestovného ruchu „Stredné Slovensko“ do toho celého zapadajú, rovnako ako Grilliada či Radvanský jarmok, stále sú to len individuálne počiny a akcie, ktorým chýba jednotiaci kontext. Chceme predsa vybudovať novú a kvalitnú značku mesta, nie sa len tváriť, že na tom pracujeme…
Ide o to, že ak k nám budúci rok náhodou prídu zvedaví turisti s bedekerom od Lonely Planet, aby po krátkom pobyte u nás neodchádzali domov so zmiešanými pocitmi. To totiž nie je len o lacnej reklame cez nejaký portál, ale o nás samých. Treba využiť všetok potenciál, v prvom rade odborný a ľudský, ktorý v našom meste nepochybne máme, aby sme náhodou v hanbe nezostali.
Zdroj: Bystricoviny.sk