Na letisku Sliač sa opäť začína s civilnou leteckou dopravou. Od stredy 15.júna to budú prvé dovolenkové charterové lety do tureckej Antalye a bulharského Burgasu. Tie by sa mali neskôr rozšíriť aj do iných destinácií.
Civilné letectvo sa tak vracia na Sliač po viac ako dvojročnej prestávke, počas ktorej sa kompletne zrekonštruovala celá vzletovo-pristávacia dráha, prednostne pre armádu. Audit Leteckého úradu SR potvrdil pripravenosť letiska aj na civilnú prevádzku, pre ktorú Sliač dostal prevádzkové povolenie.
Od roku 2009 sa okrem vojenskej časti zrekonštruovala aj vybavovacia plocha pre lietadlá, postavilo nové parkovisko s oplotením a položili inžinierske siete pre výstavbu nového odletového terminálu. V civilnej časti letiska pracuje tridsať zamestnancov, ktorí majú na starosti odbavovanie pasažierov.
Nespornou výhodou sliačskeho letiska je, že prevažná časť jeho prevádzky patrí armáde a vojaci tak môžu civilistom poskytovať všetky prevádzkové služby vrátane nevyhnutných úprav pristávacej a vzletovej dráhy.
Podľa riaditeľa letiska Ľubomíra Krupára zatiaľ počítajú so sezónnymi charterovými letmi, o ktoré prejavili záujem prepravcovia a cestovné kancelárie. V budúcnosti sú v hre aj pravidelné letecké linky na veľké európske letiská buď smerom na Prahu, Viedeň alebo do Poľska, odkiaľ sa dá dostať do celého sveta. Ide aj o prílev turistov a návštevníkov do nášho regiónu.
S pravidelnou linkovou leteckou dopravou z letiska Sliač to však nebude jednoduché. Tá sa obnovila v roku 2002 na linke Sliač-Praha-Sliač s ČSA. Bolo to vtedy vďaka iniciatíve banskobystrického občianskeho združenia Európsky klub a spoločnosti Tatra air a.s., do ktorej vstúpili aj mestá Banská Bystrica a Zvolen, spolu s VÚC.
Napriek podpore zo strany českého prepravcu sa táto pravidelná letecká linka udržala len do roku 2005, kedy pre jej finančnú náročnosť vycúvala z projektu regionálna samospráva. Potom sa snažila udržať linku súkromná spoločnosť Železiarne Podbrezová, ale nie na dlho.
V súčasnosti okrem Bratislavy a Košíc lietajú ČSA pravidelne dvakrát denne z letiska Žilina-Hričov a od 1.mája 2011 trikrát týždenne z letiska Poprad do Prahy a späť. Aj tieto menšie letiská začínali s charterovými letmi, hoci nemali takú tradíciu leteckého spojenia s Prahou a ČSA, ako Sliač.
O tom, či sa pravidelné letecké spojenie Sliača s iným veľkým európskym letiskom podarí, rozhodnú financie a garancie štátu, ako stopercentného vlastníka spoločnosti Letisko Sliač a.s. V neposlednom rade to bude aj pevná vôľa celého banskobystrického regiónu a miestnych samospráv mať priame letecké spojenie so svetom. To nepochybne ovplyvňuje hospodárstvo a cestovný ruch nielen v kraji, ale aj v meste Banská Bystrica. .
Zdroj: www.airportsliac.sk