Banskobystrická regionálna správa ciest (BBRSC) dosiahla významný úspech v oblasti PR. V súťaži Prokop 2024 získala 1. miesto v kategórii Small Budget za projekt „Malý rozpočet, veľký príbeh: cestári v centre pozornosti“. Cenu si zástupcovia organizácie prevzali 21. mája 2025 počas slávnostného galavečera v bratislavskom hoteli DoubleTree by Hilton.
Do súťaže Prokop, ktorú každoročne organizuje Asociácia public relations Slovenskej republiky (APRSR), bolo prihlásených 179 projektov od 49 spoločností. Na shortlistoch sa umiestnilo 103 projektov v 17 kategóriách. Víťazstvo BBRSC na národnej úrovni tak predstavuje mimoriadny úspech, obzvlášť pre verejnú inštitúciu, ktorá sa PR a médiám venuje systematicky len druhý rok.
Víťazný projekt vznikol s cieľom priblížiť verejnosti prácu cestárov, ich každodenné nasadenie, zodpovednosť i náročné podmienky, v ktorých pracujú. Formou autentického obsahu, príbehov z cestárskeho života, aktívnym prístupom a za pomoci dostupných nástrojov komunikácie sa tímu podarilo vytvoriť kampaň, ktorá zaujala médiá aj verejnosť a zároveň búrala zaužívané stereotypy.
Cieľom projektu bolo čo najefektívnejšie a s najlepším spôsobom odkomunikovať tri praktické novinky určené najmä vodičom v Banskobystrickom kraji. Zriadenie call centra, ktoré je verejnosti dostupné na nahlasovanie problémov 24 hodín 7 dní v týždni, cestnej patroly určenej na rýchly zásah k prekážkam na cestách v kraji a zaškolenie prvých sto zamestnancov na kurz prvej pomoci znamenali pre regionálnych cestárov veľký posun v efektivite. Zo strany cestujúcej verejnosti služby napomohli k zvýšeniu dôvery v prácu regionálnych cestárov.
„Toto ocenenie pre nás znamená veľmi veľa. Dokazuje, že aj technická organizácia ako naša môže úspešne komunikovať s verejnosťou, zvyšovať povedomie o cestárskej práci a meniť stereotypy. S malým rozpočtom, ale s veľkým nasadením sa nám podarilo ukázať, že aj cestári môžu byť v centre mediálnej pozornosti, a to zaslúžene,“
uviedol pri preberaní ceny Martin Turčan, predseda predstavenstva BBRSC.
Za kampaňou stojí interný tím, ktorý projekt pripravil a realizoval bez externej agentúry. Dôraz kládli na komunikáciu s verejnosťou, obsah na sociálnych sieťach, spoluprácu s médiami a aktívnu prezentáciu práce cestárov v regióne.
Zdroj: Martina Straková , Foto: BBRSC a ilustračné