Online marketing nevďačí za svoj úspech len internetu samotnému

PR
0 /

Internet už dávno nie je žiadnou novinkou. A čo sa jeho masovejšieho rozšírenia aj v našich domácnostiach týka, už okolo roku 2005 boli minimálne v mestách domácnosti s prístupom na internet bežné.

Až sociálne siete a smartfóny spôsobili, že ľudia sú online takmer neustále

Vtedy sme ešte mali pre prístup na internet konkrétne miesto. Myslíme tým stolový počítač v domácnosti, ktorý bol k internetu pripojený. Aj keď každý, kto sa v tej dobe prvýkrát stretol s internetom, zažíval niečo nové a prelomové, skutočná revolúcia nastala až o pár rokov neskôr.

Presnejšie, revolúcie boli dve. Na prelome minulého a predminulého desaťročia sa aj u nás začal fenomén sociálnych sietí vďaka Facebooku. Dovtedy človek na internete navštevoval rôzne weby a fóra podľa svojich záujmov. A kontaktovať sa s priateľmi mohol cez mail, či cez rôzne komunikačné programy. Zrazu mohol mať všetky podstatné informácie a hlavne všetkých známych aj menej známych na jednom mieste. Aj tí, čo dovtedy využívali internet len sporadicky, začali denne tráviť čas práve na Facebooku.

Ďalšia revolúcia prišla takmer súbežne s nástupom Facebooku. Masové spopularizovanie smartfónov zmenilo aj spôsob nášho pripájania sa na internet. Už nebolo nutné sedieť za počítačom, internet bol zrazu na dosah ruky nielen doma, ale prakticky kdekoľvek. A tak sa náš čas online značne znásobil.

Hľadáte pre svoje podnikanie efektívnu reklamu? Zamierte na internet

Toto všetko malo vplyv aj na svet reklamy. Počas najväčšieho rozmachu Facebooku sa zo žartu hovorievalo, že „kto nie je na Facebooku, akoby ani nežil.“ Vo svete marketingu by sme to však mohli parafrázovať na „kto nemá online reklamu, akoby ani nepodnikal.“

A rozhodne sa nedá povedať, že by rôzne formy online marketingu boli len do počtu. Dobrá PPC reklama je mnohými považovaná za najefektívnejší reklamný nástroj súčasnosti. Vďačí za to hlavne presnému cieleniu, vďaka ktorému môžete osloviť ľudí spadajúcich do vašej cieľovej skupiny v čase, kedy je najpravdepodobnejšie, že by si niečo z vašich produktov alebo služieb zakúpili. A naviac neplatíte za samotné zobrazenie reklamy, ale až za reálne kliknutie na ňu.

Zdroj: PR , Foto: Blue Planet Studio / Shutterstock.com