Už piaty rok organizuje Nadácia Ekopolis celoslovenskú súťaž PRE VODU, ktorá sa zameriava na hľadanie inšpiratívnych riešení hospodárenia s vodou. Navrhnúť konkrétnu situáciu, ktorá sa týka zadržiavania či úspor vody, prevencie sucha a povodní môžu predstavitelia miest, škôl i firiem už od januára. Záštitu nad 5. ročníkom súťaže prebral minister životného prostredia SR László Sólymos.
Súťaž 2020
Hlavnou ambíciou súťaže PRE VODU je prepájať nadaných mladých ľudí s tými, ktorí hľadajú riešenia konkrétnych problémov s vodou vo svojich mestách a obciach. Do 3. februára 2020 môžu samosprávy, združenia a firmy nominovať konkrétnu situáciu či problém, ktorý sa týka zadržiavania alebo využitia dažďovej vody, sucha, povodní, odnosu pôdy z polí alebo čistenia vody.
„Študenti a mladí odborníci vo veku od 18 do 30 rokov si následne budú môcť vybrať tému na vypracovanie súťažného návrhu, alebo môžu súťažiť s vlastnou súťažnou prácou. Tá môže byť zároveň aj prácou semestrálnou či diplomovou. Nominujúci takto môže získať nové nápady a pohľady na problém, pričom návrhy na riešenia od študentov vo forme ideových návrhov alebo štúdií môže po skončení súťaže ďalej využiť,“
hovorí PR manažérka Nadácie Ekopolis Martina Ragalová.
Uzávierka študentských prác bude 30. septembra 2020. Do finále v rámci otvorenej kategórie postúpia najlepšie projekty, ktoré budú autori prezentovať pred odbornou porotou. Do finále v kategórii študentských školských tímov postupujú automaticky všetky riešenia od tímov. Víťaz získa Cenu Nestlé v hodnote 1 000 €. Druhé a tretie miesto budú ocenené finančnou odmenou v hodnote 500 € a 200 €. Najlepší študentský tím získa ocenenie 1 000 €.
Viac informácií o súťaži PRE VODU získate u programovej manažérky Martiny B. Paulíkovej na paulikova@ekopolis.sk alebo na webových stránkach www.ekopolis.sk a www.sutazprevodu.sk.
O hlavnom partnerovi súťaže
Nestlé je najväčším výrobcom potravín a nápojov na svete. Podniká v 189 krajinách sveta, zamestnáva 328 000 zamestnancov. Poslaním Nestlé je zvyšovať kvalitu života a prispievať k zdravšej budúcnosti. Nestlé ponúka široké portfólio výrobkov a služieb pre ľudí ako aj pre ich domácich miláčikov. Ide o viac ako 2 000 značiek, od globálnych ikon, akými sú Nescafé alebo Nespresso, až po miestne značky.
Základom podnikania Nestlé je stratégia rozvoja výživy, zdravia a vyváženého životného štýlu. Spoločnosť bola založená pred viac ako 150 rokmi vo švajčiarskom Vevey, kde dodnes sídli. V Česku Nestlé vyrába vo svojich závodoch ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atď. a v závode TIVALL Krupka chladené a mrazené vegetariánske pokrmy pod značkou GardenGourmet.
Na Slovensku vyrába v závode Carpathia Prievidza široký sortiment kulinárskych výrobkov pod značkami Maggi a Carpathia. Viac na www.nestle.sk.
O Nadácii Ekopolis
Nadácia Ekopolis so sídlom v Banskej Bystrici podporuje udržateľný rozvoj a aktívnych občanov po celom Slovensku. Prináša inovatívne programy, myšlienky, otvárame aktuálne témy. Hlavným nástrojom sú grantové programy, ktoré poskytujú rovnoprávnu šancu ľuďom z celého Slovenska podieľať sa na riešení naliehavých otázok v ochrane životného prostredia, pri vytváraní a skrášľovaní verejných priestranstiev, turistických chodníkov a cyklotrás.
Od svojho vzniku v roku 1991 nadácia podporila 3 068 projektov v celkovej sume 19,3 mil. €. Realizuje tiež vlastné projekty na národnej a medzinárodnej úrovni. Nadácia je členom Environmental Partnership Association, spoločne s nadáciami v Bulharsku, Česku, Maďarsku, Poľsku a Rumunsku, ďalej členom European Greenways Association, ktorá sa venuje vytváraniu, podpore a propagácii trás pre nemotorovú dopravu v Európe.
Zároveň je súčasťou Civilscape – medzinárodnej siete podporujúcej implementáciu Európskeho dohovoru o krajine. Viac na www.ekopolis.sk.