Cestovný ruch v BB zariadi eseročka VISIT BB

Uncategorized
45 /

Toto by mohol byť celkom podarený reklamný slogan na rok 2012 pre mesto Banská Bystrica, ktoré na sklonku minulého roka menšinovým 30-percentným podielom vstúpilo do novej marketingovej spoločnosti VISIT BB s.r.o. Stratégiou tejto eseročky a primátora Petra Gogolu je rozvoj cestovného ruchu v našom meste.

primator-a-jeho-poradca-neradnyNechceme šliapať do kapusty reklamnej agentúre GEE & STONE s.r.o., ktorá dokázala svoje schopnosti úspešnou volebnou kampaňou pre súčasného primátora Petra Gogolu. Teraz je zakladateľom spoločnosti VISIT BB s.r.o., do ktorej v januári vstúpi aj naše mesto. Nespochybňujeme ani to, že konateľ oboch firiem a poradca primátora Roman Neradný z vlastných skúseností určite vie, ako na to. Zaujalo len tých minoritných 30 percent mesta…

Slová zásadného kritika pôsobnosti mestských obchodných spoločností a strážcu čistoty procesov v meste poslanca BBA Vladimíra Pirošíka, ktoré vyriekol pri schvaľovaní menšinového vstupu mesta do VISIT BB s.r.o. na decembrovom zastupiteľstve, by sa dali tesať do kameňa: „Ja som tiež za transparentnosť a verejné obstarávanie, ale mám zato, že táto spoločnosť bude garantovať transparentnosť. Táto spoločnosť je súkromná, ona nemusí súťažiť, čo je normálne. A ak by sa uchádzala o verejné zdroje, tak sa zapojí do súťaže. Nevidím v tomto veľký problém.“

Spoločnosť súkromno-verejného charakteru VISIT BB s.r.o. s menšinovým podielom mesta totiž bude môcť zabezpečovať objednávky tovarov a služieb bez verejného obstarávania. To má byť jej hlavná výhoda, lebo verejné obstarávanie nesmierne zdržuje biznis. Konateľ Roman Neradný to pre agentúru SITA vyjadril lapidárne: „Napríklad teraz ide VISIT BB organizovať mestský ples. Keby to organizovalo mesto alebo čisto mestská agentúra, tak musí na všetko robiť verejné obstarávanie. Ples má byť 14. januára a kým by sa vypísala a urobila súťaž, asi by sme ten termín prepásli. Ale vzhľadom na to, že mesto ples neplatí, ale bude financovaný zo sponzorských príspevkov, agentúra vie vybrať účinkujúcich, dodávateľov ozvučenia, osvetlenia, výzdoby veľmi promptne.“

Doposiaľ úspešné mestské plesy organizovala mestská organizácia PKO. Tej už vlani v lete odoprel primátor dramaturgickú prípravu Radvanského jarmoku, ktorý bol na základe žiadosti PKO v decembri zapísaný do Reprezentatívneho zoznamu nehmotného kultúrneho dedičstva Slovenska. Keďže práve cez VISIT BB s.r.o. má mesto obstarávať aj organizovanie kultúrnych a spoločenských podujatí, rovnako ako účasť na výstavách cestovného ruchu, možno to tohto roku bude aj Radvanský jarmok.

Primátor Peter Gogola si v rozhovore pre Radničné noviny založenie novej eseročky pochvaľuje: „Mesto vstúpilo do agentúry VISIT BB, ktorá má byť efektívnym nástrojom na rozvoj cestovného ruchu. Uskutočnil sa prvý ročník gastronomického festivalu, Grilliada, vďaka ktorému sme získali nový lokálny produkt – bystrické rebierko.“

Dúfajme, že aj Grilliada získa rovnako dobré meno pre mesto pod Urpínom, ako Radvanský jarmok. Kým jarmoku trvalo 356 rokov, aby sa navždy zapísal do kultúrneho dedičstva našej krajiny, bystrické rebierko by mohlo byť rýchlejšie. Teraz, keď už máme na to špecializovanú eseročku, by to nemal byť veľký marketingový problém.

Napokon aj tých zhruba pol milióna eur vyčlenených v tohoročnom mestskom rozpočte na cestovný ruch, by malo pomôcť. VISIT BB s.r.o. určite poradí mestu, ako ich čo najlepšie investovať tak, aby sa z Banskej Bystrice stalo významné centrum cestovného ruchu. Uvidíme.

Zdroj: Bystricoviny.sk (Miro Toman)