COOP Jednota nahrádza slamky, plastové tyčinky do uší a riad vlastným ekologickým variantom

SPRÁVY
3 /

plasty5

Najväčšia maloobchodná sieť na Slovensku COOP Jednota pokračuje v environmentálnych opatreniach a vo svojich predajniach nahrádza slamky, plastové tyčinky do uší a plastový riad vlastnej značky ekologickým variantom.

Po vyradení z predaja klasických plastových igelitiek ešte v roku 2009 a ich náhradou taškami z rozložiteľného materiálu, ide o ďalší veľký krok šetriaci životné prostredie.

„COOP Jednota už dlhodobo presadzuje environmentálnu politiku. Klasické plastové igelitky sme vyradili z predaja a nahradili ich rozložiteľnými už pred 10 rokmi a niekoľko rokov ponúkame spotrebiteľom aj nákupné tašky z bio bavlny, juty či recyklovaných PET fliaš. Záleží nám na životnom prostredí a v ekologických opatreniach pokračujeme aj tento rok. Postupne vyraďujeme slamky aj plastový riad a nahrádzame ich produktmi vyrobenými z cukrovej trstiny, plastové tyčinky do uší vymieňame za bambusové,“

 

hovorí Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko. Maloobchodná sieťtak ročne ušetrí životnému prostrediu 40 ton plastu.

plasty

Jednou z noviniek v celom sortimente pre zákazníkov sú aj ekologické vrecká do koša, ktoré sa vďaka špeciálnemu oxodegradovateľnému zloženiu v prírode rozložia. V ponuke ich už má väčšina z takmer 2 200 predajní obchodného systému. Jednota kladie veľký dôraz aj na nákupné tašky, ktoré sa u Slovákov stále tešia veľkej obľube. Okrem toho, že sú zo zákona spoplatnené, všetky igelitové tašky sú výlučne z rozložiteľných materiálov.

plasty1

Maloobchodná sieť ponúka zákazníkom aj alternatívu – tašky vyrobené z prírodných materiálov juty, bio bavlny či recyklovaných PET fliaš. Najväčší predajca slovenských potravín spúšťa aj ďalšiu novinku, a to „sáčky“ určené na balenie pečiva, ovocia a zeleniny vyrobené taktiež z materiálu, ktorý sa v prírode rozloží na vodu, CO2 a biomasu.

„Žijeme v dobe konzumu, preto vnímame ako svoju povinnosť vyvíjať aktivity smerujúce k znižovaniu záťaže prírody. Našťastie, aj spotrebitelia začínajú byťčoraz viac ekologicky orientovaní. Slovenský zákazník je však stále citlivý na cenu a nie je jednoduché úplne zmeniť jeho nákupné správanie. Snažíme sa ho preto v našich predajniach edukovať aj formou nápisov, nálepiek a bannerov,“

dodáva Branislav Lellák.

plasty6

 

Zdroj: Zuzana Peiger Ačjaková, Foto: ilustračné