Slovenská pošta už dlhšie pripravuje možnosť platby bankovou kartou od rôznych bánk na všetkých svojich pobočkách. Doposiaľ prijíma platobné karty iba od Poštovej banky. Okrem toho sa zavádzajú ďalšie novinky.
Platobné karty
Podľa hovorkyne Slovenskej pošty Evy Rovenskej by sa v prvom štvrťroku 2019 malo dať platiť na pobočkách kartami všetkých bánk. Ak pôjde všetko podľa plánu, mohlo by sa to udiať už vo februári.
Pošta platbu kartou spoplatňovať nebude. Ak si však na pošte budete chcieť vybrať pomocou karty hotovosť, jeden výber denne je pre klientov Poštovej banky zadarmo, no za druhý už zaplatia 2,50 eura. Poplatky za výber si účtujú aj ďalšie banky.
„Ambíciou je tento projekt realizovať na čo najväčšom počte pobočiek, ideálne na všetkých pobočkách Slovenskej pošty a na všetky typy služieb,“
uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.
Stratégia Pošta 2020
Slovenská pošta v zmysle pripravenej stratégie už spustila pre svojich zákazníkov niekoľko zlepšení, k čomu hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská povedala:
„Stratégia Pošta 2020 je zameraná na zefektívnenie procesov, konkurencieschopnosť postavenia spoločnosti na trhu práce a modernizáciu služieb pre zákazníkov.“
Okrem iného má pribudnúť aj nová mobilná aplikácia. Od októbra minulého roka zasiela pošta úradné zásielky zákazníkom prostredníctvom centrálneho doručovania. Od novembra 2018 môžu zákazníci zaplatiť faktúry v pobočkách pomocou systému „Pay by Square“ prostredníctvom QR kódu.
Od decembra minulého roka si klienti v Integrovaných obslužných miestach občana (IOMO) na vybraných poštách vedia vybaviť osvedčenie listinných dokumentov – úradne overenú kópiu použiteľnú na právne účely.
SIPO
Upravili sa aj tarify za spracovanie úhrady dokladov SIPO, k čomu Rovenská dodala:
„Poplatok za spracovanie úhrady dokladu SIPO bude navýšený priemerne o 0,46 eura, čo predstavuje pre bežného zákazníka mesačný nárast o 0,7 percenta.“
Napriek tejto úprave budú ceny za spracovanie úhrady dokladov SIPO podľa nej stále nižšie v porovnaní s výškou poplatkov najväčších bánk a na priemernej úrovni poplatkov Českej pošty.
Týmito krokmi a už zavedenými službami a produktmi plánuje Slovenská pošta získať financie, ktoré chce investovať do ďalšej modernizácie.
Znižovanie nákladov a zvyšovanie efektivity na pošte
Od 1. januára 2019 začali na Slovenskej pošte platiť podľa prísne opatrenia s cieľom zvýšiť efektivitu prevádzky a zredukovať náklady, aby tak získali peniaze na ďalší rozvoj.
Dôvodom je, že Slovenská pošta v dobe digitalizovania dát a elektronizácie služieb dlhodobo eviduje znížený záujem o využívanie univerzálnych poštových služieb, pritom trend zvyšovania nákladov na ich zabezpečenie pokračuje.
Autor: (tom) a agentúry, Foto: TASR a ilustračné