Nové komfortnejšie služby pre čitateľov VKMK

ZAUJÍMAVOSŤ
0 /

Dostali ste  SMS z knižnice? Verejná knižnica Mikuláša Kováča v Banskej Bystrici, ako prvá z regionálnych knižníc v Banskobystrickom samosprávnom kraji, začala využívať na komunikáciu s čitateľmi ďalší komfortný a úsporný nástroj.

„Ide o SMS bránu, nadstavbu nad používaný elektronický knižnično – informačný systém, ktorý už viac rokov slúži na evidenciu čitateľov, výpožičiek a vyhľadávanie v knižničnom fonde,“

hovorí riaditeľ VKMK v Banskej Bystrici Mgr. Peter Klinec.

Okrem finančnej úspory na poštovnom (napríklad za zasielanie upomienok a oznámení o rezerváciách kníh klasickou poštou),  umožňuje táto novinka knižnici  priamo zo systému generovať a posielať  skupinám či  jednotlivým čitateľom personalizované SMS.

Čo všetko SMS brána v interaktívnej knižnici prináša čitateľovi

– Rýchlu informáciu čitateľovi o tom, že ním rezervovaná kniha je už preňho k dispozícii a môže sa pre ňu zastaviť. Ak si čitateľ v lehote na vyzdvihnutie dostupnú rezervovanú knihu neprichádza z nejakého dôvodu vziať (napr. zabudol), systém mu to deň predtým ďalšou sms pripomenie.

– Zaslanie včasného upozornenia čitateľovi, že sa končí výpožičná lehota kníh a blíži termín ich vrátenia. Čitateľ sa  tak má šancu vyhnúť  poplatku za oneskorené vrátenie, resp. si v prípade potreby môže výpožičku knihy predĺžiť. U malých detí príde sms rodičovi, takže nebude nahnevaný, že musí zaplatiť za oneskorené vrátenie v prípade, ak syn či dcéra si vypožičali knihy pri návšteve knižnice s celou triedou a rodič o tom nevedel.

– Zaslanie upomienky v prípade, keď čitateľ vypožičané knihy nedonesie vo  výpožičnej lehote.. SMS upomienka ho zároveň informuje o počte nevrátených kníh, ako aj o tom, aký poplatok zaplatí.

– Zaslanie cielených oznámení či pozvánok na rôzne podujatia, ktoré sa budú konať v knižnici (stretnutia s autormi, prezentácie nových kníh, komunitné aktivity, výstavy a podobne). Systém vie napríklad vyfiltrovať a poslať sms pozvánku na besedu s konkrétnym spisovateľom iba tým čitateľom, ktorí ho čítajú a tak je predpoklad, že by o podujatie mali záujem.

– Zaslanie hromadných oznamov skupinám čitateľov, napríklad detským čitateľom,  ktorým končí zápisné, že pri príležitosti MDD, či z iných dôvodov výnimočne ponúkame registráciu na ďalších 12 mesiacov zdarma.

– Umožňuje prijímanie  SMS  od čitateľov (reakcie, požiadavky) a dáva knižnici možnosť ich v prípade potreby rýchlo vybaviť.

Komfort pre čitateľov VKMK

V súčasnej dobe sú tieto služby dostupné všetkým čitateľom, ktorí poskytli knižnici svoje  čísla mobilov a ich počet sa každým dňom zvyšuje. Sú s novinkou spokojní, pretože zvyšuje ich komfort, šetrí  nervy, čas aj peniaze. Nový spôsob komunikácie s čitateľmi znamená úsporu aj pre knižnicu.

Cinkol vám práve mobil ? Usmejte sa, ak je to  sms z knižnice – našla si vás v dobrom úmysle …!

Zdroj: Peter Klinec