Ľubomír Motyčka: Banská Bystrica na veľtrhu cestovného ruchu

Blog
0 /

Veľtrhy a výstavy už majú najlepšie časy asi za sebou. A tak sa človek niekedy pýta – treba ich absolvovať?

Pokles sa do istej miery týka aj veľtrhu Slovakiatour v Bratislave. Napriek tomu za týmto podujatím stále stojím a tvrdím, že ho treba absolvovať. 

Nakoniec, nebolo to také slabé. Prišlo 350 vystavovateľov z 18 krajín. To nie je málo. K tomu si pripočítajme stovky odborných návštevníkov a desaťtisíce Bratislavčanov. A o to ide. Nie o účasť samú o sebe, ale o prezentáciu, ponuku toho, čo kto ponúknuť vie.

Banská Bystrica sa prezentovala v spoločnom stánku so Zvolenom, kúpeľmi Sliač s Parkom SNOW Donovaly. Teda v rámci oblastnej organizácie cestovného ruchu, ktorej je mesto členom. Rozhodne si zaslúži ocenenie Zvolen za svojich rytierov Pustého hradu a ďalšiu prezentáciu svojich atraktivít.

My sa však teraz sústreďme na Banskú Bystricu. Prvé dva dni boli určené prevažne odbornej verejnosti. Tie priniesli rozhovory pre médiá. Napríklad pre Slovenský rozhlas. Ale aj pre médiá české, či poľské. Je zrejmé, že výrazne zosilneli internetové portály, lebo tie prevažovali. V každom prípade je to dobrý vstup do nového roka. 

Na rad sa dostali rokovania s cestovnými kanceláriami. Takých, ktoré obsadzujú Slovensko je veľmi málo. Najnádejnejšie boli stretnutia s predstaviteľmi CK Autentic Slovakia. No, uvidíme, čo prinesú ďalšie stretnutia.

Veľký význam mali aj výmeny skúseností medzi vystavovateľmi. Aj Bystričania sa učili od iných regiónov. Vždy je dobré porovnávať sa, zbierať skúsenosti, inšpirovať sa novými formami propagácie.

Mimoriadne silný je priamy kontakt s návštevníkmi. Ten prináša ponaučenie. O čo je záujem, o čo nie je. Aké propagačné materiály sú žiadané, ktoré sú obchádzané. Tak či onak, celá propagácia bola v znamení Banskej Bystrice – Európskeho mesta športu v nasledujúcom roku. Preto sa dalo v stánku odfotiť aj s Anastasiou Kuzminovou či Matejom Tóthom.

A záujem bol napríklad o cyklobusy, camping v Tajove, o splav Hrona, ale aj o kompletné produktové balíky, kde sa oddych spája s komerciou. Nakoniec, na cestovnom ruchu treba zarobiť cez poskytované služby.

Vo všeobecnosti bol záujem o mapy a turisticky orientované produkty. Do toho si ešte predstavme čapovanie piva Perla z najstaršieho hostinského pivovaru na Slovensku, čokoládu Dana z banskobystrickej čokoládovne a môžeme si povedať, že prezentácia bola účinná a úspešná.

Lebo o úspech ide. V tomto roku sa predpokladá veľmi silný záujem o Slovensko. Škoda by bola nevyužiť príležitosť.

Autor: Ľubomír Motyčka, Foto: ilust.

Ľubomír Motyčka