Rybár rokuje s investormi, ale nová autobusová stanica v nedohľadne

SPRÁVY
8 /

Dobudovanie novej autobusovej stanice v Banskej Bystrici, ktorá v nedokončenej podobe straší Bystričanov i návštevníkov mesta už 31 rokov, je aj v marci 2014 v nedohľadne. Hoci prednosta mestského úradu Miroslav Rybár podľa vlastných slov rokuje s dvomi potenciálnymi investormi, žiadny pokrok však nevidno.

Prednosta Rybár rokuje

V odpovedi na nedávnu interpeláciu poslanca Andreja Refku v tejto veci Rybár uviedol:

Pánu poslancovi v prvom rade musím pripomenúť, že autobusová stanica je súkromným  majetkom SAD a. s. Banská Bystrica a doprava, ktorá sa na nej realizuje, je v kompetencii VÚC. Napriek tomu rokujem s dvomi potenciálnymi investormi, aby sme tento roky pretrvávajúci problém riešili k spokojnosti našich občanov.“

Zdá sa, že k úspechu rokovaní s investormi zatiaľ neprispieva ani januárová zmena organizačnej štruktúry mestského úradu, po ktorej má prednosta svojho zástupcu. Miroslav Rybár to odôvodnil takto:

„Vzhľadom k tomu, že do náplne prednostu MsÚ okrem iného patrí aj množstvo rokovaní a manažérskych stretnutí napr. ohľadom získania dotačných finančných prostriedkov, rekonštrukcií a rôznych investičných projektov, ktoré sa často uskutočňujú mimo úrad, je potrebné, aby počas mojej neprítomnosti všetky aktivity spojené s riadením organizačných zložiek na úrade vykonával jeden človek-zástupca prednostu.“

Ešte v decembri 2012 prednosta vyhlasoval, že rekonštrukcia autobusovej stanice je tak blízko na dosah, ako nikdy doteraz:

„Investor to ešte nechce medializovať, ale skraja budúceho roka, možno už v januári 2013 bude žiadať mesto o územné konanie.“

Viac ako rok po získaní územného rozhodnutia sa však potenciálny  investor ešte stále  nedohodol s vlastníkom na odkúpení nehnuteľností. Nepomohlo v tom ani mesto, takže nový komplex Terminal Shopping Center je stále iba na papieri.

„Máme síce právoplatné územné rozhodnutie, ale projekt ďalej nepokračuje, pretože rokovania medzi SAD Banská Bystrica a investorom sa ešte neskončili. Vlastníkom stanice je podľa katastra SAD-ka. Na čom to viazne, nevieme,“

uviedla  v januári projektová manažérka Susanna Herman z rakúskej projekčnej a developerskej spoločnosti Jahn Development & Consulting so sídlom v Bratislave. Prokurista SAD Banská Bystrica Martin Kracík sa k rokovaniam s investormi nevyjadruje.

Projekt Terminal Shopping Center

Pokiaľ sa súčasný majoritný vlastník autobusovej stanice z Ostravy nedohodne so zahraničným investorom na kúpnopredajnej zmluve, projekt Jahn Development & Consulting s investíciou cca 18 mil. eur  sa nedá realizovať Celý komplex by mal mať dve časti: nový autobusový terminál s obchodnou pasážou a obchodné centrum s parkoviskom. Konštrukcia autobusovej stanice je riešená v jednom podzemnom a dvoch nadzemných podlažiach. Nový komplex sa bezbariérovo prepojí s neďalekou železničnou stanicou.

V podzemí autobusového terminálu sa uvažuje s 18 odjazdovými nástupišťami a 8 príjazdovými výstupišťami. Na 1. nadzemnom podlaží je situované  zázemie autobusovej stanice s čakárňou, úschovňou batožín, priestormi pre vodičov a obchodné prevádzky. Druhé nadzemné podlažie má slúžiť pre obchodné centrum s parkoviskom na jeho streche. Projekt počíta aj so zmenou dopravného riešenia v okolí novej autobusovej stanice. Okrem nových parkovísk sa pri napojení na Cestu k Smrečine má vybudovať kruhová križovatka.

Zrejme aj tento rok budeme chodiť okolo „bystrického strašidla“ nazývaného autobusová stanica a čakať, či sa predsa len niečo nepohne. Už to pripomína čakanie na Godota…

Zdroj: Bystricoviny.sk