RegioJet zvýšil cestovné v autobusoch  BB – BA, končí s rýchlikmi BA – KE

SPRÁVY
11 /

Súkromný dopravca RegioJet od 12. januára  zvýšil cestovné v žltých autobusoch na linke Bratislava – Sereď –  Nitra – Banská Bystrica. Krátko predtým oficiálne oznámil Železniciam Slovenskej republiky, že 31. januára ukončí prevádzku troch párov žltých rýchlikov na trase Bratislava – Košice a späť.

Zvýšenie ceny na žltej autobusovej linke Banská Bystrica – Bratislava

Na webovej stránke RegioJet visí oznam:

„Vážení cestujúci, od 12. 1. 2017 sme upravili cestovné na tejto linke. Čaká vás nový systém špičkového a mimošpičkového cestovného. Kreditový cestovný lístok z Bratislavy do Nitry/späť pre dospelého je stále od 2 euro.“

Ďalej autobusový dopravca uvádza:

Kreditový lístok z Bratislavy do Banskej Bystrice/späť pre dospelého stojí po novom 7 eur. Pri nákupe cestovného lístka v autobuse alebo na niektorom z našich predajných miest pre trasy Bratislava – Sereď a Bratislava – Nitra zaplatíte 3,5 eur pre tarif dospelý.“

Cenník linky nájdete na  Bratislava–Sereď–Nitra–Banská Bystrica.

Žlté rýchliky z Bratislavy do Košíc a späť  končia 31. januára

Majiteľ RegioJetu Radim Jančura to zdôvodnil tým, že po rozhodnutí štátu opäť zaviesť IC vlaky ŽSR na uvedenej trati nie je na trhu pre bezplatnú prepravu v dotovaných rýchlikoch dostatok platiacich cestujúcich na to, aby sa komerčné nedotované vlaky vo vnútroštátnej doprave na Slovensku uživili. RegioJet prevádzkuje vlaky medzi Bratislavou a Košicami od decembra 2014.

„Do 31. januára  bude preprava cestujúcich v týchto vlakoch zabezpečená podľa platného cestovného poriadku a s plným rozsahom služieb. Železnice Slovenskej republiky akceptujú uvedené oznámenie,“

informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Až do 26. februára, kedy začne platiť prvá zmena cestovného poriadku, budú ŽSR uvedené vlaky evidovať ako nevypravené zo strany dopravcu, čo znamená aj penalizáciu. Tá je vypočítaná ako zmluvný postih podľa ceny za dopravnú cestu, čo predstavuje zhruba 9 eur za vlak a deň. Železničná spoločnosť Slovensko a.s. vyhlásila, že je pripravená nahradiť zrušené vlaky RegioJet na trase Bratislava – Košice.

„Intenzívne sa pripravujeme na potenciálnu zmenu grafikonu. V prípade, že vlaky RegioJet reálne vypadnú z grafikonu, nahradíme ich našimi vlakmi bez dodatočných nárokov na štátny rozpočet,“

povedal generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký s tým, že súčasná obslužnosť jednotlivých staníc zostane zachovaná.

Regiojet v decembri zmenil vlakovú linku zo Zvolena do Prahy a späť

Český dopravca koncom roka 2015 otvoril železničné spojenie na trase Zvolen – Banská Bystrica – Martin – Ostrava – Praha a späť. Žlté rýchliky stáli aj Banskej Bystrici. Od 11. decembra 2016  sa Zvolenčania a Bystričania dostanú do Martina autobusom a až tu nasadnú na rýchlik RegioJet do Prahy.

„Museli sme si vyblokovať dva moderné autobusy, aby mohli jazdiť do Martina k vlaku a naspäť,“

vysvetlil situáciu hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj. Ako dôvod skrátenia železničnej trasy uvádza výraznú konkurenciu zo strany štátneho dopravcu podporovanú štátom..

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) jazdí v rovnakom smere  a približne v rovnakom čase svojím vlakom. Podľa štátneho dopravcu je rýchlik Detvan nutný aj preto, lebo vozí aj množstvo študentov, na ktorých sa vzťahujú zľavy na železnici, ale tie v žltých vlakoch neplatia.

„Napríklad v úseku Zvolen – Žilina poskytujeme, na rozdiel od súkromného prepravcu, možnosť využitia bezplatnej prepravy, traťových lístkov pre dochádzajúcich do práce, prepravu bicyklov alebo jednotnú tarifu s ďalšími našimi vlakmi,“

dodal hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Pokiaľ by Detvan nejazdil, tieto benefity by podľa hovorcu chýbali veľkému množstvu ľudí.  Súkromný sektor v tomto prípade nedáva dostatočnú odpoveď na záujmy verejnosti tak, ako sú štátom nastavené podmienky.

Autor: (mt), Foto: ilust.