FOTO: V Barbakane otvorili originálnu Bystrickú Klubovňu

ZAUJÍMAVOSŤ
70 /

Bystrický Barbakan opäť funguje!. Spoločnosť MEDUSA Group, ktorá má v prenájme spodné priestory tejto historickej budovy v centre mesta, tu v utorok predpoludním bez veľkých fanfár otvorila originálnu Bystrická Klubovňu.

Známy prevádzkovateľ gastronomických podnikov na Slovensku. MEDUSA Group  má svoje podniky Primi, Mercado, Barrock, Le club a ďalšie aj vo Viedni či v Prahe. Po Centrálnej a Ventúrskej Klubovni v Bratislave je Bystrická Klubovňa tretím tohtoročným projektom na Slovensku, ktorý garantuje vysokú gastronomickú kvalitu so zachovaním regionálnych prvkov v ponuke.

Stavebné úpravy v Barbakane sa od jari vykonávali pod drobnohľadom pamiatkárov  tak, aby ostal zachovaný pôvodný historický štýl interiéru a zároveň v nich mohla fungovať moderná piváreň s tradičnou kuchyňou. Po dokončení má Bystrická Klubovňa kapacitu 160 miest, pričom ďalších 130 stoličiek môže byť na terase s výhľadom na historické centrum mesta.

 „Našim  zámerom  je  vytvoriť  celoslovenskú  sieť  podnikov  s  prvkom pozitívneho  lokálpatriotizmu.  Chceme  spojiť  to  najlepšie  z  tradícií  dobrých  pivární  s modernými  trendmi.  Bude  to  sieť  jednotná  v  produkte,  servise  a základnom  interiéri,  no zároveň  svojim  charakterom,  lokalitou  a výzdobou  má  každá  reštaurácia  odzrkadľovať konkrétnu štvrť či mesto, kde sa nachádza, s ich históriou a mikroživotom,“

uviedol pred otvorením Bystrickej Klubovne  majiteľ  spoločnostiMedusa Group Peter  Štecko.

K vlastnej prevádzke Bystrickej Klubovne Štecko dodal:

„Šéfkuchárom je Ján Michna ktorý je zároveň aj predsedom Banskobystrického kuchárskeho zväzu. Na ostatné pozície sme našli ľudí tak isto z tunajšieho regiónu. Je pre nás dôležité, že prvú Klubovňu mimo hlavného mesta máme práve v Banskej Bystrici, v srdci Slovenska. Budeme radi, ak práve u nás, v interiéroch odrážajúcich históriu a význam mesta, sa domáci budú cítiť ako doma a turisti si môžu užívať mesto aj takýmto spôsobom.“

Tieto jeho slová sme si potvrdiliosobne v utorok 21.októbra pri otvorení reštauračnej a kaviarenskej časti Barbakanu   Šéfkuchár Bystrickej Klubovne Ján Michna so svojím tímom pripravuje menu, ktorézostavuje Tomáš Sika, Head Chef celej siete Klubovní. Medzi jeho priority patrí  spolupráca s regionálnymi dodávateľmi. Partnerom siete Klubovní je spoločnosť HEINEKEN Slovensko. Na návštevníkov pivárne tak čakajú pivá v tankovej technológii Zlatý Bažant, Corgoň či Krušovice.

Ako sme sa mohli presvedčiť v interiéroch Bystrickej Klubovne, je tu veľmi útulne.  Oceníte kvalitný drevený mobiliár a moderné technické vybavenie, ale aj množstvo personálu, ktorý je vám okamžite k dispozícii, pričom nechýba ochota a úsmev na tvári. Objednané jedlo z denného menu za 3,90 eura aj s pivom chutilo skvele. Hneď môžete bezplatne získať aj klubovú kartu s rôznymi výhodami pre jej držiteľa, aby ste sa sem mohli vracať aj s priateľmi.

Čo nepochybne zaujme Bystričanov, sú historické fotografie zavesené na stenách z centra a všetkých mestských častí, počínajúc Sásovou a Kremničkou končiac, vrátane artefaktov charakterizujúcich tú ktorú štvrť. Naozaj sa tu cítite ako doma, na svoje si nepochybne prídu aj turisti.

V programe Bystrickej Klubovne bude viacero kultúrnych a spoločenských podujatí. Najbližšie v piatok 24.októbra sa od 21:00 hod. chystá otváracia párty so skupinou Vidiek a ďalší piatok 31.októbra od 20:00 hod, zasa Klubovňácky Helouvín s DJ Marekom Pavlíkom. Na obe podujatia je vstup voľný.

Najväčšia  slovenská  gastroskupina  tak  so  spoločnosťou  HEINEKEN Slovensko vytvára  základ  novej  celoslovenskej  siete  pivární, ktorých by malo byť celkom dvadsať. Zatiaľ fungujú dve v Bratislave a jedna Banskej Bystrici.

Autor: (tom), Foto: Mirka Chabadová