Mediálny útok na Jána Luntera

SPRÁVY
13 /

Bolo len otázkou času, kedy sa aj proti jednému z najvážnejších protikandidátov súčasného predsedu BBSK (hoci ten svoju kandidatúru stále neohlásil) Jánovi Lunterovi začne viesť antikampaň. Keď nie priamo na neho, tak nepriamo cez rodinnú firmu.

„Bojovú vlajku“ zdvihol anonymný web pochybnej povesti idemvolit.sk, z ktorého na sociálnych sieťach radi citujú priaznivci Mariana Kotlebu Tento web nepokryte šíri hoaxy a nenávistné či antisemitské texty. Na mušku si toto médium zobralo dotáciu vo výške 1,5 milióna eur z eurofondov, ktorú dostala Lunterova spoločnosť Alfa Bio naznačujúc prepojenie na vládny Smer.

Je zvláštne, že nepodložené tvrdenia pochybného webu prevzal aj týždenník Plus 7 dní v článku Naozaj nezávislý? Firma horúceho kandidáta na banskobystrického župana dostala od štátu 1,5 milióna eur!  Spochybňuje sa v ňom nezávislosť kandidáta na predsedu BBSK Jána Luntera úvahou, že jeho firma dostala dotácie od štátnych agentúr a získala niekoľko štátnych zákaziek, takže môže ísť na ruku Ficovi.

Týždenník voľne narába s tým, že čas pridelenia dotácie spája Alfa Bio so Smerom, hoci spoločnosť požiadala  dotáciu požiadali dávno pred voľbami.

„Len dva dni pred zostavením tretej vlády Róberta Fica, teda tesne pred tým, ako Ľubomír Jahnátek opustil kreslo ministra pôdohospodárstva, podpísala Pôdohospodárska platobná agentúra dve zmluvy s firmou Alfa Bio,“  

 píše Plus 7 dní.

 Lunterov syn Ondrej z firmy Alfa Bio – Lunter k tomu uvádza:

Ak by sa pani redaktorka pozrela do centrálneho registra zmlúv, našla by v ňom, že v rovnaký deň, ako boli podpísané naše dve zmluvy v hodnote cca 1,5 miliónov eur, bolo Pôdohospodárskou platobnou agentúrou podpísaných ďalších 36 zmlúv na dotácie v celkovej hodnote viac ako 30,5 miliónov eur. V rovnaký týždeň to bolo vyše 320 zmlúv na dotácie vo výške viac ako 250,5 miliónov.“

Ondrej Lunter ďalej pokračuje:

„Všetky tieto údaje sú na internete verejne dostupné každému občanovi. Žurnalisti by zrejme mali byť schopní ich použiť na vyhodnotenie informácií, ktoré idú publikovať – aj keď ich alibisticky uvedú ako „špekulácie“.“

Reagoval aj napadnutý Ján Lunter, keď  na svojom facebookovom profile napísal:

„Antikampaň proti mne a môjmu tímu sa začala a keďže ma slušní ľudia prosia o reakciu, zareagujem. Dotáciu zo štrukturálnych fondov EÚ sme naozaj čerpali – tak ako desiatky slovenských potravinárskych firiem a tisícky firiem či organizácií na Slovensku. Nezískali sme ju na základe kontaktov a známostí, ale na základe životaschopného projektu. Z dotácie som si nekúpil auto ani dom, ale v súlade s projektom sme ju využili na modernizáciu výrobných procesov a rozširovanie kapacity. To nám umožňuje zamestnať viac ľudí a zvyšovať okrem zisku aj mzdy.“

Podľa Jána Luntera peniaze z Európskej únie sú k dispozícii nielen firmám, ale aj krajom vrátane toho nášho, aby zvyšovali štandard, ktorý poskytujú ľuďom. Občania nášho kraja však boli o tieto peniaze nešikovnosťou nášho župana ukrátení a to chce zmeniť.

K článku na idemvolit.sk, z ktorého čerpal týždenník Plus 7 dní, Ján Lunter dodal:

„Článok nie je podpísaný, je napísaný tendenčne a splieta piate cez deviate, čo svedčí o podlých pracovných metódach, ktoré sa na internete spájajú so súčasným županom.“

V novinárskej „uhorkovej sezóne“ počas letných prázdnin zrejme nejde o prvý ani posledný mediálny útok na niektorého z kandidátov pred novembrovými voľbami predsedu a poslancov BBSK. Treba si to všímať a odhaľovať pravdu, nech ide o kohokoľvek.

 

 

Autor: (tom), Foto: ilustračné